ראש עיריית ניו יורק רוצה לשנות את קו הרקיע של העיר כדי לשמור על הסביבה
ביל דה בלאזיו טוען שמגדלי הזכוכית אינם יעילים מבחינה אנרגטית, דבר שתורם לשינוי האקלים. בשבוע שעבר עבר חוק שמחייב בנייני ענק לשדרג מערכות מזהמות

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הודיע שהוא מתנגד לגורדי שחקים מזכוכית בשל שינויי האקלים. "אנחנו הולכים לפרסם הצעת חוק שתאסור על בניין גורדי שחקים מזכוכית וברזל שתורמים להתחממות הגלובלית", אמר ראש העירייה, "אין להם מקום בעיר שלנו או בכדור הארץ".

קו הרקיע של מנהטן צפוי להשתנות. מגדל זכוכית בניו יורק (צילום: Shutterstock)

למרות שדה בלאזיו חזר כמה פעמים בדבריו אמש (שני) על המילה "איסור", בסוף הדברים הוא ציין כי החקיקה החדשה רק תגביר את חוקי האנרגיה של העיר כך שבניית מגדלים כאלה תהיה יקרה הרבה יותר. "זה הולך להיות סטנדרט גבוה יותר, והדרך היחידה שבה עיצוב כזה יאושר הוא רק אם ייעשו שינויים רבים כדי לפצות על הנזק, מכיוון שהבניינים האלה אינם יעילים", הוסיף ראש העירייה.

ראש תחום קיימות במשרד ראש העירייה, מארק צ'יימברס, ציין כי "אין הכוונה לכך שלא ניתן יהיה להשתמש עוד בזכוכיות בהקמת בניינים". הוא התייחס בין השאר לבניין קופר שהוקם לאחרונה ב-Murray Hill - מבנה בצורת האות K ממתכת וזכוכית - כדוגמא למבנה שיהיה עדיין מקובל.

דה בלאזיו אמר כי ישנם בניינים בהדסון יארד שהקמתם "מהווה דוגמא לדרך לא נכונה לעשות דברים". מנגד, יזם הפרוייקט ציין אחר כך כי המגדל קיבל את התו הירוק ממועצת המבנים הירוקים הארצית, וכי הוא "אחד מהבניינים היעילים בניו יורק מבחינה אנרגטית".

התכנית הירוקה החדשה של ראש העירייה, שקיבלה את שמה מתוכנית דומה אך ברמה הארצית של חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו קורטז לצמצום פליטות הפחמן, ידרשו מהקבלנים דרישות גבוהות שיתמקדו בסביבה - ומי שלא יעמוד בהן, יענש.

רוצה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית. ראש העירייה ביל דה בלאזיו (צילום: Shutterstock)

בשבוע שעבר, העבירה מועצת העירייה הצעת חוק שדורשת ממבנים גדולים יותר מ-25,000 רגל רבוע לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלהם על ידי שדרוג מערכות החימום, התאורה ומערכות נוספות עד שנת 2024.

כך לדוגמא, למרות שבניין בנק אוף אמריקה ברחוב 42 קיבל גם הוא ציון ממועצת הבנייה הירוקה, היזם שלו טוען כי יצטרך לשלם 2.5 מיליון דולר קנסות בשנת 2024. "הקנס רק ילך ויגבר מהשנה הזאת", אמר היזם אלכסנדר דרסט.

מבקרי החוק החדש טוענים כי הדרישות אינן מציאותיות, וככל הנראה אין מספיק קבלנים שיוכלו לשדרג את כל 50 אלף המבנים שנכנסים תחת קטגוריית החוק בזמן הנדרש - והתקנות החדשות רק יבריחו עסקים מהעיר.

בינתיים, בניינים קטנים יותר ומתחמי דיור ציבורי יוחרגו מהחקיקה החדשה.

YOU MIGHT ALSO LIKE