אילון מאסק: כבר בשנה הבאה יהיו בארה"ב מוניות בלי נהג
היזם המוכר בהודעותיו הגרנדיוזיות עשה זאת שוב - רק יומיים לפני שהחברה צפויה לדווח על ירידה בהכנסות: "זה טירוף לקנות כל מכונית אחרת שאינה טסלה"

מייסד ומנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר אתמול (שני) כי כבר בשנה הבאה נוכל למצוא מוניות רובוטיות בלי נהג ברחבי ארצות הברית. הצהרה זו ממשיכה את גל ההצהרות הגדולות של היזם שהצליח לרגש את המשקיעים שוב ושוב - אך פעמים רבות לא נתן תאריך יעד להצהרותיו. "כנראה שבתוך שנתיים מעכשיו נייצר מכונית בלי הגה או דוושות", טען מאסק שהודה כי יש לו היסטוריה של אי עמידה ביעדים האגרסיביים שלו.

מאסק יוצא שוב בהצהרות מפוצצות. מכונית של טסלה (צילום: Shutterstock)

מה שעומד מאחורי ההצהרה הגדולה הזו הוא הפיתוח של שבב חדש שנחשף אתמול. השבב מיוצר על ידי חברת סמסונג בטקסס, והוא צפוי להעניק לחברה ייתרון משמעותי על פני יריבותיה. הפרסום של השבב בא יומיים בלבד לפני שחברת המכוניות החשמליות צפויה לדווח על הפסד רבעוני בעקבות ירידה במספר מסירות הרכבים מסוג מודל 3 סדאן.

לאחר שבכירי החברה התייחסו לפרטים הטכניים על ההתקדמות של החברה בכל הנוגע לתוכנה ולחומרה של רכביה, מאסק התייחס למודל 3 ולפוטנציאל הגלום בו. "המסר העיקרי שצריך להגיע ללקוחות הוא שזה טירוף לקנות כל מכונית אחרת שאינה טסלה. זה כמו לקנות סוס". הוא הוסיף כי טסלה כי החברה היחידה שיש לה תוכנה שמתאימה לנהיגה אוטונומית לחלוטין.

דבריו של מאסק גררו ביקורת משום שהוא טוען שהמכוניות מוכנות לנהיגה אוטונומית לחלוטין, אך מומחים טוענים שלא כך הדבר, וכי רכבי החברה עדיין לא הגיעו ל"רמה 4", שמאפשרת נהיגה כזו. הטכנולוגיה הזו צפויה להיתקל במשוכות רבות הן מכיוונה של וושינגטון והן מכיוונן של המדינות השונות.

YOU MIGHT ALSO LIKE