מזג האוויר הקשה בלוס אנג'לס חייב את הרשויות להתארגן בהתאם. אדם אחד נהרג ומבנים רבים קרסו בגל השריפות בצפון קליפורניה
גבר נהרג בשריפה שהחלה ביום חמישי, על גבול קליפורניה ואורגון. מחלקת המים של העיריית לוס אנג'לס תדאג להצבת מזרקות זמניות באזורים שונים ברחבי העיר, ומקומות ציבוריים הפכו לאזורי קירור

גל החום הנוראי שהובטח על ידי החזאים, אכן הגיע בשישי, והוא מביא איתו טמפרטורות שוברות שיאים, לפחות שתי שריפות ולא מעט קושי לדרום קליפורניה. נכון לעכשיו ידוע על הרוג אחד ולא מעט מבנים שקרסו בשל האש. פרטי ההרוג לא הותרו לפרסום היות ובני משפחתו עדיין לא יודעו על שאירע.


התפשטות הלהבות בגבול קליפורניה-אורגון (צילום: Shutterstock)


השריפה בה איבד את חייו זכתה לכינו "אש הקלמאתון" והיא מאיימת על 300 בתים ליד הורנבוק בקליפורניה. מדובר בעיירה בה חיים 250 אנשים, וממוקמת כ-14 קילומטרים מדרום לגבול עם אורגון. בשריפות שהיו באפריל באוקלהומה נהרגו שני אנשים , וכרגע מסתמן שזוהי השריפה הקטלנית השניה. נכון לעכשיו ידוע על שישים מוקדי שריפות בכ-13 מדינות, רובן במערב ארצות הברית ובאלסקה, כך פרסם המרכז הלאומי לשריפות. בשלל מקומות בקליפורניה, קולורדו ויוטה הוצא צו פינוי.


טמפרטורות שהגיעו עד ל-117 מעלות (צילום: Shutterstock)



בקולורדו נראה כי מדובר בשריפה השלישית בגודלה בהיסטוריה של המדינה, נהרסו מאה בתים ויותר מאלפיים בתים פונו. הלהבות חרכו מעל 160 מיילים מרובעים. במרכז יוטה נהרסו כ-90 מבנים, ביניהם גם בתי מגורים. בשנת 2018, השריפות כילו כ-4,539 מיילים מרובעים בארה"ב, ומדובר על 700 מיילים מרובעים יותר מהממוצע עד כה.


אזור שהשריפה כילתה ביוטה (צילום: RAVELL CALL)


במרכז העיר לוס אנג'לס שברו את השיא שנקבע לתאריך זה בשנת 1992 כבר בשעה 10:15 בבוקר, אז נמדדו 94 מעלות. בכל המחוז ציפו לעלייה של 20 עד 25 מעלות מהרגיל, וכך יצא שבוודלנד הילס נרשמו היום 117 מעלות. במחוז סן דייגו נרשמה הטמפרטורה גבוהה ביותר ,112 מעלות, לפני השעה 11 בבוקר, כך לפי השירות המטאורולוגי.

"אנו מצפים שהיום יהיה היום החם ביותר", אמרה קילי דלרמה, מטאורולוגית בשירות מזג האויר הלאומי באוקספורד. בשל מזג האוויר הקשה כבאים נאבקו באזור בלפחות שתי שריפות שנצתו. משאית שעלתה באש במעבר קאחון הביאה לשריפה שהתפשטה לאזורים הסמוכים, כך לפי מחלקת הייעור של קליפורניה. האש התקדמה במהירות ושרפה כמאה אקר, שני נתיבים של כביש 215, מצפון לכביש המהיר 15, נסגרו בשל כך.

אש נוספת ניצתה בפארק הלאומי אנג'לס, ונוספת במונטסיטו הייטס, באזור דבס פארק. בשוק במרכז העיר בצהריים הוצבו מאווררי ענק עבור האנשים המגיעים למקום. החום היבש ממשיך להוות סכנה, ואזהרת דגל אדום תהיה בתוקפה מיום שישי בלילה עד יום שבת, מחשש שריפות נוספות.


ילד שיודע להתמודד עם מזג האוויר הקשה בלוס אנג'לס (צילום: AFP)


"יש תנאים יבשים מאוד ורוח צפונית", אומר המטאורולוג משירות החיזוי. "כשהרוח על גבעה, היא מייבשת יותר ומחממת. לכן זה אירוע כל כך קיצוני. לחות באחוזים חד ספרתיים בשילוב עם חומרי בערה יבשים כמו קוצים, מאפשרת מצבי אש קיצוניים. ברגע שהשריפה ניצתת, לא לוקח לה יותר מידי זמן להתפשט".

שימו לב: בלוס אנג'לס הוקמה רשת של מרכזי קירור עבור אנשים שאין להם גישה למיזוג אוויר וצריכים להתקרר. מתקני הפנאי והגנים, כמו מרכזי בילוי, מוזיאונים ומרכזים גדולים כמו הספריות העירוניות, יהיו זמינים כמרכזי קירור בשעות קבועות. מחלקת המים של לוס אנג'לס פרסמה כי תתקין מזרקות מים זמניות באזורים הבאים:   Tujunga Wash area, San Julian Park, Gladys Park, La Plaza de Cultura y Artes, Exposition Park area.

בסן דייגו, מחלקת מכבי האש מתעתדת לקבל כבאים נוספים ומכליות מים בכדי להתמודד עם כל מצב אש. תנאי מזג אוויר קשים צפויים גם במחוז ונטורה, העמקים והחוף המרכזי. למרות הטמפרטורות הגבוהות במחוזות יולו ונאפה, ייתכן ורמות הלחות הגבוהות יאזנו אותה. האש עד כה שרפה 88,375 אקר ותשעה מבנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE