גל חום הקיצוני מפריע לחגיגות הארבעה ביולי. והשיא? עוד לפנינו
מיליוני אמריקנים יצאו לחגוג כשבחוץ מאה מעלות והלחות גבוהה במיוחד. מזג האוויר הקיצוני גבה את חייהם של 8 בני אדם והרשויות מבקשות: השארו בצל ושתו מים

מיליוני אמריקאים חוגגים היום את הארבעה ביולי ולפי המסורת - החגיגה הזאת נערכת בחוץ עם ירידים, ברביקיו וזיקוקים. רק שהשנה הבילוי בחוץ הפך לקשה הרבה יותר, עם גל חום שפוקד אזורים נרחבים במדינה. מי שסובלים במיוחד ממכת החום הזאת הם תושבי החוף המזרחי, שמתמודדים עם המצב הזה כבר יום רביעי ברציפות.

"גל חום מסוכן ימשיך לשרור בכל רחבי מרכז וצפון מזרח ארצות הברית לאורך החג" כך נכתב באזהרה של מרכז החיזוי הלאומי. החום יגיע לרמה של 90 ואפילו 100 מעלות פרנהייט. זה ילווה בלחות גבוהה, שרק מכבידה על עומס החום. הקלה, נכון לעכשיו, עדיין לא נראית באופק. גם הלילות לא מבטיחים במיוחד, אז יורגשו 70 מעלות פרנהייט, יחד עם לחות רבה. 


מפת עומסי החום אדומה במיוחד

למרבה הצער, מזג האוויר החריג הזה כבר גובה קורבנות בנפש. לפי דיווח של רשת CBS, שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהחום הקיצוני באזור צפון מזרח ארצות הברית. לפי דיווחים נוספים, מספר ההרוגים בשל מזג האוויר בכל רחבי ארצות הברית וקנדה עומד על 8 בני אדם.

אישה אחת מתה ביום שבת בזמן שעבדה בגינתה בפנסילבניה. ביום ראשון גבר בשנות השלושים לחייו מת בווילמינגטון, ניו יורק, כשהשתתף במירוץ. בקנזס סיטי בודקים אם שני מקרי מוות נוספים נגרמו אף הם בשל החום הרב.

הסיבה לטמפרטורות הגבוהות והלחות הרבה היא "כיפת חום". מדובר בתופעה שבמרכזה לחץ גבוה שנוצר באטמוספירה וגורם לאוויר לזרום מטה. כשזה מתרחש, הטמפרטורות מתחילות לטפס. הבשורות הרעות יותר הן ש"כיפת החום" הזאת הולכת להתגבר בימים הקרובים ושיאה יהיה רק ביום שישי. 

גם ירידה בטמפרטורות לא בהכרח תעזור לכל האזרחים הסובלים. החזאי ריצ'רד בן מסביר "גם אם תורגש הקלה מסוימת בחום, זה לא יעזור אם הלחות עדיין כאן. כשהיא תלך, עומס החום ירד". למי שמחפש אוויר קר, החזאי מסביר שבשל "כיפת החום" הוא מוסט צפונה, הרבה לפני הגבול עם ארצות הברית.

הודעת מרכז החיזוי ברביעי

בעקבות החום הבלתי נסבל, גם צריכת החשמל מרקיעה שחקים. אתמול היא שברה את השיא האחרון, שנרשם בגל החום באוגוסט 2016. 

גורמי בריאות מזהירים את אזרחי ארצות הברית משהיה מרובה בחום. ההמלצה לחוגגים היא להישאר בצל, להקפיד על שתיית מים ובאופן כללי להימנע עד כמה שניתן מפעילות גופנית בחוץ. 

YOU MIGHT ALSO LIKE