ישראל בוחרת: היסטריה בליכוד מהתנדנדות מפלגות הימין
לחץ גדול אצל שני המחנות בשל החשש שהמפלגות הקטנות על סף אחוז החסימה. המגזר הערבי נוטה להחרים את הבחירות, אבי גבאי הוזעק לטירה. מנגד, מפלגת השלטון טוענת כי היא בפיגור של 4 מנדטים מכחול לבן

דיווחים בדקות האחרונות על "לא פחות מקטסטרופה לימין" בעקבות שברירי מידע מתוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה אשר על פי הן מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ מובילה וכן מסתמן שאחת ממפלגות הימין הקטנות לא עוברת את אחוז החסימה.

ערוץ 7 המזוהה עם מפלגות הימין בישראל, דיווח כי לפי ספירה ראשונית של המדגמים מסמנת לדבריהם תבוסה לגוש.

כמובן יש להדגיש כי מדובר בדיווחים ראשוניים בנוגע לתוצאות המדגמים ולא בתוצאות האמת.

פחות משעה לסגירת הקלפיות וטרם פרסום מדגמי ערוצי הטלווזיה, היסטריה גדולה נרשמת בקרב שני המחנות. מחנה הימין נמצא בחשש מתמיד שמא מפלגה אחת או שתיים לא תעבור את אחוז החסימה, מה שהוביל להודעות בהולות בקרב פעילים לבטל כינוסים ולצאת להשפיע על המצביעים המסורתיים ללכת לקלפי.

לפני זמן פרסמה מפלגת השלטון הודעה בה נאמר כי "רוב מפלגות הימין מתנדנדות, לפיד וגנץ מובילים בארבעה מנדטים על הליכוד"

השיא נרשם בחילופי "מהלומות" וירטואלים בין איילת שקד ממפלגת הימין החדש לבין בצאלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, שכן האחרון טען כי רשימת שקד בנט מנסה להרוויח קולות על חשבונם בקמפיין שיפגע בהם פוליטית. "המצב אצלנו גרוע בשל קמפיין הגוועלד שלכם, אתם תמחקו את הציונות הדתית בשביל לקבל עוד מנדט" זעק סמוטריץ'.

גם במחנה המרכז שמאל נרשמת נכון לרגע זה דאגה גדולה לאחר שהמגזר הערבי מצביע ברגליים באופן חריג מהרגיל, מה שעלול לגדוע את תקוות הגוש החוסם של כחול לבן. יו"ר מפלגת העבודה שגם כן, חוששת לעתידה הפוליטי ולאובדן קולות לטובת כחול לבן, נזדעק בשעות האחרונות לטירה על מנת להביא להתעוררות קהל המצביעים בה.

נכון לרגע זה נרשמו 61.3 אחוז הצבעה אחוז פחות מהבחירות הקודמות.

מכינים את הקלפי ודואגים שכל הפתקים יהיו שם - גם כאלה בהם איש כמעט לא ישתמש (צילום: רויטרס)

כאמור, אזרחי ישראל (כולל תושבי החוץ שיכלו ובחרו לטוס לארץ) מצביעים היום בבחירות לכנסת ה-21. על פי שקלול הסקרים האחרונים מסתמן שוויון כמעט מוחלט בין שתי המתמודדות הגדולות - הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו ו"כחול לבן" בהנהגתם של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ושר האוצר לשעבר יאיר לפיד. עם זאת, מסתמן בסקרים יתרון קל לגוש מפלגות הימין.

הפתעת הבחירות התורנית מסתמנת מפלגת זהות של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, אשר על פי הסקרים צפויה לגרוף בין שישה לשבעה מושבים בכנסת, באמצעות מצע הכולל תמהיל ייחודי של סוגיות "חופש הפרט" (לגליזציה של קנאביס, ביטול מסים ושירותים ציבוריים רבים) ומדיניות דתית-לאומית מסוכנת לדעת רבים, כולל פלישה מחודשת לרצועת עזה, כיבוש מחדש של ערי הגדה המערבית, החלת ריבונות על הר הבית והעברת הכנסת בסמוך אליו, כהכנה לבניין בית מקדש שלישי - ו"עידוד הגירה" לערביי הארץ.

הבוקר התגלה כי תנועת הליכוד הציבה מצלמות חשאיות במספר רב של קלפיות בישובים ערביים - באופן המנוגד בתכלית לחוק. ראשי הרשימות הערביות, חד"ש-תע"ל ובל"ד-רע"ם, התלוננו בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שפסק כי הדבר אכן פסול. בליכוד טענו כי המצלמות נועדו "למנוע זיופים".

הפתעת הבחירות - שאכטה במהומות הר הבית? משה פייגלין (צילום: ויקיפדיה)

מרצ הגישה תלונה נגד תנועת ש"ס, המחלקת בפתח הקלפיות נרות נשמה וקמעות עם שמו של הרב עובדיה יוסף המנוח אליהם - שוב, בניגוד לחוק האוסר על פעילות תעמולתית בטווח של כמה עשרות מטרים מפתח הקלפי. שיעור ההצבעה נכון לשעה 6 בערב בישראל עמד על 52 אחוז - כשני אחוזים פחות מן השיעור בשעה המקבילה ב-2015, וכשני אחוזים פחות מן השיעור בשעה המקבילה בבחירות 2013.

פרטים נוספים בהמשך.

YOU MIGHT ALSO LIKE