יש כתב אישום - ויש התחייבות ברורה מצד גנץ
עתירה של הרגע האחרון נדחתה, הודעת היועמ"ש על הגשת כתבי אישום נגד רה"מ (בכפוף לשימוע) פורסמה, רה"מ תקף ונדר להוכיח את חפותו, ויו"ר האיום הגדול ביותר על שלטונו נדר "לאור ההתפתחויות" לא לשבת עם נתניהו

לאחר חודשים ואפילו שנים של חקירה, המלצות, עיכובים והפגנות, הגיעה היום ההכרעה (עם כוכבית): היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע כי ראש הממשלה יואשם, בכפוף לשימוע, בעבירות פליליות בשלושה תיקים: שוחד בתיק 4,000 (תיק בזק-וואלה!), ומרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 (תיק מתנות הסיגרים והשמפניה) ותיק 2000 (עסקה לכאורה עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, על סיקור חיובי תמורת קידום חוק ישראל היום).

"יום עצוב לכל פטריוט ישראלי". בני גנץ (צילום: כאן11)

שוויים של הטובין שקיבל נתניהו מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר מוערך ביותר מ-400 אלף שקלים. בהודעת היועץ המשפטי לממשלה אמר מנדלבליט כי ראש הממשלה פעל מתוך ניגוד עניינים מובהק וניצל את מעמדו לתועלת אישית.

בנוסף לנתניהו יוגשו כתבי אישום גם נגד בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', ורעייתו איריס, בגין שוחד. נגד נוני מוזס יוגש כתב אישום על מתן שוחד. נגד זאב רובינשטיין בגין סיוע למתן שוחד. את התיקים נגד שרה ויאיר נתניהו הוחלט לסגור.

למרות זאת התייחס ראש הממשלה בנאום התגובה שלו ואמר בקול חנוק מדמעות כי "שופכים את דמה של רעייתי. הורגים את בני. העבירו את המשפחה שלי שבעה מדורי גיהינום". בדבריו הרבה ראש הממשלה לתקוף את השמאל ואת התקשורת שרודפים אותו, לדבריו, והבטיח להביא "עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו" וכי יחשוף "מסמכים על כל עלילת הדם".

"אחשוף מסמכים על עלילת הדם" (צילום: כאן11)

בדברי תגובה אמר יו"ר מפלגת "כחול-לבן", רב-אלוף במיל' בני גנץ, כי "זה ערב כואב לכל פטריוט ישראלי. כל מי שמוסדות המדינה חשובים לו עצוב וגם בי אין שמחה ליריב פוליטי". לנתניהו קרא לחדול מהתקפות אישיות "על נושאי משרה שאתה בעצמך מינית... הייתי מצפה כי תנהל את מאבקך כאדם פרטי ואני מאחל לך בהצלחה". את ה"פצצה" שמר גנץ לקראת סוף דבריו, אז אמר "בנסיבות שנוצרו, ישיבה בממשלה עם נתניהו אינה עומדת על הפרק". בכך נקט גנץ לראשונה עמדה בסוגיה זו ויישר קו עם יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שקרא לו במשך שבועות לצאת בהתחייבות זו.

YOU MIGHT ALSO LIKE