ה-CDC מזהיר: מאות תושבי ניו יורק וניו ג'רזי נדבקו בפטרייה "שמהווה איום בריאותי רציני ברמה העולמית"
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם הודעה חריגה בנוגע להימצאות פטריית הקנדידה. רופאים מסבירים כי היא חסינה מפני אמצעי הניקוי השכיח בבתי החולים: "אם לא נשנה את הדרך בה אנו מנקים את חדרי המטופלים, הקנדידה תישאר תדביק את הבא שנכנס לחדר"

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מזהיר את הציבור הרחב מפני פטריית הקנדידה המסוכנת "שמתפשטת במרכזים רפואים ומהווה איום בריאותי רציני ברמה העולמית".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (צילום: Shutterstock)

קנדידה משפיעה בעיקר על בני אדם בעלי מערכת חיסונית חלשה, וקשה מאוד לזהות אותה בעזרת הטכנולוגיה הסטנדרטית הקיימת. עד כה, קרוב ל-600 בני אדם נדבקו בקנדידה, בעיקר בערים גדולות ניו יורק (וכל אזור צפון ניו ג'רזי) ושיקגו, כך על פי המרכז.

ד"ר טוד אלרין, מומחה למחלות מדבקות, מזהיר שמדובר בפטרייה העמידה בפני רוב אמצעי הניקוי והטיפולים שבהם עושים שימוש בתי החולים והמרפאות ברחבי ארצות הברית: "אם לא נשנה באופן קיצוני את הדרך בה אנו מנקים את חדרי המטופלים, הקנדידה תישאר שם והיא יכולה להדביק את האדם הבא שנכנס לחדר", הוא אמר.

גילוי מוקדם הוא הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הקנדידה בתוך המרכזים הרפואים. אנשים אשר אושפזו לאחרונה ונאלצו לעשות שימוש בצינור הזנה נמצאים בקבוצת הסיכון הגבוהה ביותר להידבקות במחלה. על פי ה-CDC, לא נמצא קשר בין הפטריה לבין קבוצת גיל מסוימת - כלומר, החולים שעד כה נדבקו בקנדידה משתייכים לכל קבוצות הגיל - החל מתינוקות ועד לקשישים.

פטריה נדירה זו הופיעה לראשונה ביפן בשנת 2009, ומאז התפשטה ל-20 מדינות נוספות. בארצות הברית היא הופיעה לראשונה בשנת 2016.

פרטים נוספים על המחלה ניתן למצוא באתר ה-CDC.

YOU MIGHT ALSO LIKE