הבטחת בחירות: נתניהו הודיע כי יספח את ההתנחלויות לישראל
בראיון לערוץ 12 אמר ראש הממשלה כי הוא מבדיל בין גושי ההתיישבות הגדולים לבין ההתנחלויות המבודדות. ההנהגה הפלסטינית זועמת: "ישראל תמשיך להפר את החוק"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר אמש (שבת) כי הוא מתכנן לספח את ההתנחלויות הישראליות בשטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל במידה ויישאר כהונה נוספת בתפקידו. בראיון לחדשות 12 שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לכנסת, נשאל נתניהו מדוע לא החיל את הריבונות הישראלית גם על ההתנחלויות במהלך כהונתו האחרונה, ענה ראש הממשלה כי "מי אמר שלא נעשה את זה? אנחנו בדרך לעשות את זה ואנחנו דנים בכך".

טוען שיספח את ההתנחלויות לישראל בקרוב. בנימין נתניהו (צילום: Shutterstock)

"את שואלת אם אנחנו מתקדמים לצעד הבא - התשובה היא כן, נעבור לשלב הבא. אני הולך להחיל את הריבונות הישראלית ואני לא מבדיל בין גושי ההתיישבות והתנחלויות מבודדות".

נתניהו, ששולט בפוליטיקה הישראלית במשך שנים רבות, נלחם על הישרדותו הפוליטית מול הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שמתמודד לראשונה לכנסת, ומקווה לסחוף את קולות המרכז. נתניהו מתאר את גנץ כשמאל חלש שיעמיד את ישראל בסכנה בכך שימסור שטחים לפלסטינים.

תניהו מתמודד במערכת הבחירות הזאת גם בצל פרשות השחיתות, וגם מול מפלגות הימין שקוראות לסיפוח שטחי יהודה ושומרון. דבריו נועדו ככל הנראה כדי להעביר למפלגת הליכוד קולות מהצד הימני של המפה הפוליטית.

נתניהו לא רואה הבדל בין גושי ההתיישבות לבין ההתנחלויות המבודדות (צילום: Shutterstock)

דבריו של נתניהו עוררו זעם רב בקרב ההנהגה הפלסטינית. סאיב עריקאת, בכיר בהנהגה הפלסטינית ומקורב ליו"ר הרשות אמר כי "ישראלי תמשיך להפר באופן בוטה את החוק הבינלאומי כל עוד הקהילה הבינלאומית תמשיך לפטור אותה מעונש - ובייחוד ממשל טראמפ שתומך ומעודד את ההפרות הישראליות של החוק הבינלאומי ושל זכויות הפלסטינים".

בכיר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי קרא לרשות הפלסטינית לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל. "החלומות של נתניהו לספח את הגדה המערבית לא יושגו לעולם, ולא ניתן לזה לקרות", אמר, והוסיף כי "הגיע הזמן שהרשות הפלסטינית תפסיק את התיאום הביטחוני עם הכיבוש, והגיע הזמן להתאחד מול האתגרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE