בוסטון: שרשרת של הצתות פוגעות בבתי חב"ד, פרס של 20 אלף דולר למי שיסייע באיתור המצית
גל האנטישמיות ברחבי המדינה מסרב להיעלם, ונראה שמישהו הציב לעצמו למטרה לפגוע במרכזים יהודיים במסצ'וסטס. "לא ניתן לפנות בהיגיון לשנאה - ויש למגר אותה"

שריפות פרצו מחוץ לשני מרכזי חב"ד במסצ'וסטס בליל חמישי, ונזק קל נגרם לשני המקומות. שתי השריפות האלה פרצו רק חמישה ימים לאחר ששריפה נוספת הוצתה מחוץ לאחר המרכזים האלה. "מישהו רוצה לפגוע בנו רק מכוון שאנחנו קיימים" אומרים אנשי הקהילה.

"ה' שומר עלינו". מתפללים בבית חב"ד (צילום: Shutterstock)

אחת השריפות הוצתה במרכז היהודי של חב"ד בנידהאם, שמשמש גם כביתו של רב הקהילה ושל משפחתו. המשטרה חושדת כי מדובר בהצתה מכוונת. "תודה לאל, הרחתי את השריפה לפני ששאר האנשים בבית הריחו", סיפרה חני קרינסקי, שמנהלת את המקום יחד עם בעלה, הרב מנדי קרינסקי, "תודה לאל, מנדי היה בחוץ עם המטף אפילו לפני שאזעקת האש התחילה לעבוד. הערתי את הילדים שלי והכנסתי אותם למכונית. ה' באמת שומר עלינו".

באותה שעה פחות או יותר, במרחק של 11 מייל לכיוון צפון, בקצה השני של מטרופולין בוסטון, הוצתה אש במרכז חב"ד בארלינגטון, שמנוהל על ידי הרב אבי בוקיאט ולונה אשתו. זו היתה הפעם השניה בחמישה ימים שבה המרכז הזה, שמשמש גם כבית כנסת, בית ספר ומקום מגוריו של הרב ומשפחתו, הוצת.

"העברנו שיעור עברית כרגיל אחר הצהריים של יום חמישי", סיפרה לונה בוקיאט, "כאמצעי ביטחון, יש לנו שוטר בלבוש אזרחי שמוצב בחוץ. הוא הלך הביתה, ובסביבות השעה 9 בלילה ישבתי וקראתי, והרחתי עשן דרך החלונות הפתוחים".
לדבריה, הריח היה חזק מאוד בגלל שהאש המיסה ניילון שכיסה על הנזק שנגרם בהצתה הקודמת. היא התקשרה לשירותי החירום, בזמן שהיא ובעלה הרחיקו את הילדים מהמקום.

קוראים לעשות מצווה כדי לגרש את החושך. חרדים בארצות הברית (צילום: Shutterstock)

למרות האירועים, בוקיאט התעקשה לקיים את השבת כהלכתה כרגיל. גם בוקיאט וגם קרינסקי הביעו הכרת תודה לשירותי אכיפת החוק המקומיים ולשירותי הכיבוי, שהעניקו להם תמיכה ופועלים כדי לתפוס את מי שאחראי, ככל הנראה, על שרשרת ההצתות הזאת.

אפילו שקרינסקי ציינה שהאירועים האלה "מאוד מטרידים", היא נשארת אופטימית ומנסה להעביר מסר ברור: "לא ניתן לפנות בהיגיון לשנאה - ויש למגר אותה. מעט מן האור מגרש הרבה מן החושך, אנא - קחו את ההזדמנות הזאת כדי לסייע לנו לסיים את העלטה הזאת. עשו מצווה היום והביאו יותר אור אל העולם!".

פרס הוצע למי שימסור מידע שיוכל להביא לעצירת מי שעומד מאחורי שרשרת ההצתות האלה, והוא עומד כעת על 20 אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE