אחרי ההנפקה, המשקיעים זועמים ולוקחים את Lyft לבית המשפט
החברה ניפחה את השווי שלה ואת שווי המניות לפני ההנפקה, והמשקיעים הפסידו כספים רבים לאחר ירידת המחירים. כך טוענת התביעה שהוגשה לבית המשפט בסן פרנסיסקו

זמן קצר לאחר ההשקה הראשונית בבורסה, חברת התחבורה השיתופית Lyft נמצאת תחת ביקורת קשה מצד משקיעים רבים, שאף הגישו נגדה תביעה בבית המשפט.

המשקיעים תובעים. ליפט (צילום: Shutterstock)

התובעים טוענים כי החברה הטעתה אותם בנוגע למצבה, בנוגע לענייני בטיחות בשירות האופניים השיתופיים שלה ובענייני כוח העבודה.

התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו בטענה כי החברה ניפחה את הדיווחים וההצהרות שלה ובכך יצרה מצג שווא וניפחה את ערך המניות שלה. כאשר מחירי המניות צנחו - משקיעים רבים איבדו כספים רבים.

בינתיים, במאבק על לבם של הציבור ושל המשקיעים, חברות הנסיעות המשותפות שופכות כספים. ליפט הפסידה בשנה שעברה קרוב למיליארד דולר, בעוד שאובר - שנהנת מפעילות גלובלית רחבה יותר - איבדה שלושה מיליארד דולר.

המשקיעים הפרטיים שהזרימו מזומנים לשתי החברות הללו (ולמחרותיהן הקטנות יותר) חיפשו צמיחה בכל מחיר, והימרו שהחברה בה השקיעו תגדל לרמת המונופול או לגודל המספיק כדי לממן מחקר בייצור מכוניות ללא נהג. אולם כעת ששתי החברות נסחרות ציבורית בבורסה, נותר לראות אם ציבור המשקיעים הרחב ימשיך להאמין באותו סיפור ארוך-טווח ועתיר הפסדים, או יתחיל לדרוש מאובר וליפט להפסיק את הדימום.

"בטווח הרחוק הם רוצים לשנות את תחום התחבורה,וזה ידרוש השקעה ניכרת", אומרת רינה אגרוול, פרופסור בבית הספר לעסקים ע"ש מקדונאו באוניברסיטת ג'ורג'טאון. "אבל כשאתה הופך לחברה ציבורית יש ביקורת מדי רבעון שמגיעה עם זה. לגדול בנתח שוק זה נהדר, אבל בסופו של דבר אנשים מתחילים לשאול איפה השורה התחתונה? איפה הרווחים?".

YOU MIGHT ALSO LIKE