צרות בטסלה: הפסדים של מאות מיליונים, הרווח צנח בעשרות אחוזים
ענקית המכוניות החשמליות פרסמה את הנתונים הפיננסיים המדאיגים שלה. אנליסטים ציפו להפסד של כ-300 מיליון דולר, בפועל הנתון היה גבוה פי 2. רק 63 אלף מכוניות נמסרו במהלך הרבעון, ירידה של 31% לעומת הרבעון הקודם

טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, חשפה אתמול (רביעי) את נתוניה הכלכליים בעבור הרבעון הראשון של השנה, ומהם עולה כי רצף הרווחיות של החברה נקטע באופן גורף.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

החברה הפסידה 702 מיליון דולר במהלך הרבעון, ונרשמה ירידה של 37% ברווחים לעומת הרבעון הראשון של 2018. משקיעי החברה אומנם ציפו לנתונים פחות מוצלחים במהלך הרבעון, אולם אפילו הם הופתעו מהחומרה. החברה אומנם רשמה הפסדי ענק בעבר, אך הדבר לא הפתיע איש. ברבעון זה הייתה ציפייה להפסד של כ-301 מיליון דולר, אך בפועל הסכום טפח ליותר מפי 2 מהתחזית.

הדיווח על הפסדי הענק מגיע לאחר שהחברה רשמה שני רבעונים רווחיים רצופים. אחת הסיבות המרכזיות לירידה בנתון היא זיכוי מס בגובה 7,500 דולר, שבתחילת השנה הופחת בחצי. בנוסף, חברות כגון פורשה ואודי גם החלו להשיק דגמי יוקרה חשמליים, דבר שמגביר את התחרות. מניית החברה ירדה הבוקר ב-3% ל-250.71 דולר ליחידה.

מנכ"ל החברה, אילון מאסק, עדכן את המשקיעים וסיפר שהחברה מסרה 63 אלף מכוניות ללקוחותיה במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה, ירידה של 31% לעומת הרבעון האחרון של 2018. מדובר בירידה הגדולה ביותר שנרשמה בתולדות החברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE