מאבד את המושכות? ארבעה דירקטורים יעזבו את טסלה
שלושה מן הפורשים הם בעלי ברית ותיקים של מייסד ומנכ"ל החברה, שהמשקיעים קוראים למועצת המנהלים להדק יותר את הפיקוח עליו - אבל עדיין נותרו לו חברים בבורד

טסלה חשפה שלשום (שישי) כי ארבעה מחברי מועצת המנהלים שלה יעזבו את החברה - מה שיכווץ את הדירקטוריון לשבעה חברים במקום 11, בסופו של דבר. יצרנית הרכב החשמלי אומרת כי כי ברצונה לייעל את הפיקוח התאגידי מפני שהדירקטוריון שלה גדל בארבעה חברים במהלך חמש השנים האחרונות.

עדיין יהיו לו חברים בדירקטוריון - אבל פחות (צילום: ABC)

"הדבר הוביל לכפילות בתחומי התמחות או ניסיון מסוימים" בקרב חברי הדירקטוריון, הודיעה החברה במסמך רשמי למועצת ניירות הערך (SEC). כעת משנה טסלה את המצב במטרה לאפשר לדירקטוריון "לפעול בצורה זריזה ויעילה יותר". שניים מחברי הדירקטוריון הסכימו לא להעמיד עצמם לבחירה מחדש בישיבת החברה השנתית השנה, ושניים אחרים יעזבו ב-2020 או 2021.

החברה טוענת כי עזיבות אלה אינן תוצאה של חילוקי דעות בין הדירקטורים הפורשים לחברה. משקיעי טסלה קוראים לחברה מזה זמן-מה להדק את הפיקוח של הדירקטוריון על המנכ"ל אילון מאסק, שאולץ לוותר על כס יו"ר מועצת המנהלים בפשרה עם ה-SEC, במסגרתה נוספו לדירקטוריון שני חברים עצמאים חדשים.

שלושה מארבעת הדירקטורים הפורשים הם בעלי ברית ותיקים של מאסק, היושבים בדירקטוריון מזה למעלה מתשע שנים. גם בין שני הדירקטורים העצמאים החדשים נמצא חבר ומשקיע ותיק של מאסק - לארי אליסון , מייסד ענקית התוכנה אורקל. אחיו של מאסק, קימבל, אף הוא חבר בדירקטוריון.

YOU MIGHT ALSO LIKE