"יתפקד כ-SUV, אבל יסע כמו מכונית ספורט": טסלה הציגה את הדגם החדש
ענקית המכוניות החשמליות הציגה את המודל Y, שיעלה לכבישים בסוף השנה הבאה. המחיר יתחיל ב-47 אלף דולר, גרסה מוזלת תוצע כעבור כחצי שנה. מניית טסלה איבדה 5% מערכה מאז ההכרזה

יצרנית המכוניות החשמליות, טסלה, חשפה השבוע את הדגם החדש שלה, SUV שזכה לשם "מודל Y".

הדגם החדש של טסלה, המודל Y (צילום: טסלה)

מנכ"ל החברה, אילון מאסק, הציג את המכונית החדשה במהלך אירוע השקה שנערך בהות'ורן, עיר במחוז לוס אנג'לס. "הדגם החדש יתפקד כ-SUV, אבל הנהיגה תדמה נהיגה במכונית ספורט", אמר מייסד החברה במהלך ההשקה. 

למרות הטקס הנוצץ, ידרש זמן די ארוך עד שהדגם החדש יעלה לכבישים. החברה מצפה למסור את הכונית הראשונה לקראות סוף השנה הבאה, אך היא התנתה את ההבטחה בכך שלא יצוצו בעיות כלשהן כפי שקרה עם המודל 3. תאריך היעד תואם את מה שאמר מאסק בראיון שנתן בשנה שעברה.

כך יראה המודל Y מבפנים (צילום: טסלה)

טסלה טרם פרסמה באופן רשמי היכן המכונית החדש תיוצר, אך על פי הדיווחים היא עתידה לבחור במפעל העצום שלה בנבדה כתחנת ההרכבה הסופית בתהליך. 

כאמור, קיים חשש שהמודל Y יחווה בעיות דומות לאלה שחווה המודל 3, דבר שעלול לפגוע בייצור ההמוני של הדגם. "מבחינת מסגרת הזמנים מההשקה ועד לתאריך היעד, יש דמיון גדול מאוד למודל 3. אסור לשכוח שהמודל הזה התעכב בסופו של דבר ב-9 עד 12 חודשים", מסביר טוני סקונגי, אנליסט בכיר ב-AllianceBernstein. 

 

אילון מאסק במהלך הטקס נוצץ (צילום: טסלה)

 

סיבה נוספת שגורמת לדאגה בקרב משקיעי החברה היא שעד תאריך היעד, שלהי שנת 2020, התחרות במכוניות החשמליות רק תלך ותגבר. אאודי, מרצדס, יגואר ופורשה הן רק חלק מהחברות שצפויות להתחרות בטסלה בשוק מכוניות הפאר החשמליות.

המחיר של הגרסה הראשונה של המודל Y יתחיל ב-47 אלף דולר ועשוי לטפס לסכום של 60 אלף דולר. טווח הנסיעה שלו יגיע למרחק של עד 300 מייל והחברה כבר התחילה לקבל מקדמות בגובה 2,500 דולר מלקוחות המבקשים לרכוש את הדגם החדש. כחצי שנה לאחר השקת הגרסה הראשונה תוצע גרסה זולה יותר, במחיר של כ-39 אלף דולר, שתוכל לנסוע במשך 230 מייל בכל הטענה.

תושבי ארה"ב הם לא היחידים שצפויים להנות מהדגם החדש, שכן החברה רוצה למכור את המודל Y בקנדה, מקסיקו, סין ובמספר מדינות אירופאיות. למרות הטקס המרשים שבו נחשף הדגם החדש, נראה שמקיעי טסלה פחות התרשמו מאחר שהמנייה איבדה מעל ל-5% מערכה במהלך יום שישי.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE