כותבת וחולמת
ג'ייל דייזי מקס, ילידת לוס אנג'לס, היא זמרת-יוצרת, מלחינה ופזמונאית בעלת קול נדיר וממכר, בגיל עשר חזרה עם הוריה לארץ אך עיר המלאכים המשיכה לבעור בה. כעת, עשור לאחר שחזרה, היא עושה צעדים ראשונים על הבמות ועובדת על מופע חדש עם שותפה המוזיקלי, דניאל יעקובוביץ', ולשניים מוטו משותף

ג'ייל נולדה בארצות הברית בשנת 1986 להורים ישראלים שירדו מהארץ לתקופה ממושכת בלוס אנג'לס.

בהיותה בת עשר חזרה המשפחה לארץ וג'ייל, כיאה לעולה חדשה, החלה את לימודיה באולפן מאחר ולא דיברה, קראה או כתבה בשפה העברית. בילדותה בעיר כרמיאל התגלה כשרון השירה.

קולה המרגש, המרטיט והייחודי ליווה לאורך שנים את טקסי בתי הספר, תחרויות שירה, הופעות ואירועים שונים בעיר ומחוצה לה. עם סיום התיכון, התגייסה לצה"ל כלוחמת במעברים, משטרה צבאית, והחליטה בתום השירות להצטרף למספר חברים ולעבור לעיר הולדתה לוס אנג'לס.

ג'ייל דייזי מקס

בשביל חבריה, היה זה טיול והגשמת חלום, בשבילה זה היה לחזור הביתה, לפיסת זיכרון ילדות בו רצתה לגעת שוב. ג'ייל מספרת כי בתקופת הקורונה, דווקא מתוך הלא נודע, נולדה לה מתנה. בזמן הפנוי שנוצר היא מצאה את עצמה מנגנת עוד יותר מבעבר, כותבת וחולמת.

אז לאחר עשור מאז חזרתה לארה"ב, שנים של שיתופי פעולה מקצועיים עם מוזיקאים, המון שעות של "מאחורי הקלעים", הלחנת שירים וכתיבה למגירה, היא יוצאת לאור הזרקורים, למרכז הבמה, להגשים חלום, לשיר ולהפיץ את שיריה לעולם.

בשירה הראשון שיצא בתחילת השנה, "אני נפש חופשייה", ג'ייל כותבת מעט על עצמה. אחרי הכל היא פצצת אנרגיה, אישיות מרתקת עם סגנון חיים ייחודי. לוקחת את החיים בקלילות, עם אמונה וברוח חיובית. אוהבת אנשים, את החברים ובעיקר את המשפחה, לצד דימה, בן זוגה, לו היא נשואה מזה 12 שנים ויחדיו הם מגדלים את ילדיהם לנון וסייה.

שירה השני "Man" מספר על שברון לב. שיריה יוצאים בזה אחר זה כשהם מלווים בקליפים מושקעים ומקצועיים.

לכל היצירות האלה, מספרת ג'ייל, יש שותף מוזיקאי מוכשר בשם דניאל יעקובוביץ, בנו של הסקסופוניסט, המוזיקאי, המלחין והמעבד הידוע, ירוסלב יעקובוביץ, מי שהטביע את חותמו במוזיקה הישראלית ואף מנגן באחד משיריה של ג'ייל.

דניאל יעקובוביץ תרם את חלקו בשירים שהוקלטו בסטודיו שלו, עם העיבוד, המיקס, הפקה והכלים הרבים עליהם הוא מנגן. אין ספק שכל אלה הביאו לחוויה אחרת ולתוצאות מדהימות של שירים מדהימים ומרגשים עם מסרים אותם לג'ייל חשוב להעביר.

ג'ייל אומנם גדלה על בירכי סגנון המוזיקה של שנות השישים– וודסטוק, אבל מבטיחה לנו לא רק רוק, כי אם גם סגנונות מודרניים ייחודיים ומיוחדים. כמו בסינגל החדש שייצא בימים האלה שנקרא "פייס פאלם" שכולו צחוק ומסר אחד ברור, לא לדפוק חשבון.

בימים אלה מופיעה ג'ייל ב"ג'ז נייט" בברלי הילס ועובדת על מופע חדש.

ג'ייל דייזי מקס ודניאל יעקובוביץ

שותפה, דניאל יעקובוביץ – בן לאם אמריקאית ואב צ'כי, היה רק בן 19 כאשר עזבו הוריו את ישראל בשנת 2001 ועשו דרכם חזרה לניו יורק, שם חיו טרם עלו ארצה.

בניו יורק חי את העיר, עשה מוזיקה, הופיע, הכיר אנשים וחי את הקצב והטירוף של השירה והנגינה, עד שהחליט לעשות שינוי, לגוון, ובשנת 2015 טס ללוס אנג'לס, "אל השמש", אל העיר בה לדעתו יש הרבה יותר עבודה למוזיקאים.

אביו ירוסלב יעקובוביץ, מוזיקאי מוכר וידוע, ניגן בניו יורק בשנות ה-70, והפיק אלבומים בשנות ה-80 וה-90 עם טובי האומנים בארץ כמו: שלום חנוך, יצחק קלפטר, מרגלית צנעני ועוד.

דניאל גדל בתוך סביבה מוזיקלית אליה נסחף בעצמו וכבר בגיל 10 החל לנגן במספר כלים, הקליט והמוזיקה זורמת בתוכו.

את ג'ייל הנפלאה, כך הוא מדגיש, פגש בשנה שהגיע ללוס אנג'לס ומאז הם שומרים על קשר חברי של מסיבות, ארוחות שישי ואף החלו את דרכם המשותפת והמקצועית, אליה שניהם מכורים, בעשיית מוזיקה.

"מה שאני הכי אוהב בג'ייל", הוא מספר, "שמאוד מעניין להקשיב לה שרה, יש לה צבע קול מקסים והיא גם מאד מרגשת, בבלדות של 'אולד-סקול' או ב'בלדות-רוק', היא מרגשת אותי במיוחד. התחלנו לעשות היפ-פופ-רוק, למרות שאנחנו לא קלאסיים, יש לנו סגנון מאוד מיוחד, הומוריסטי, חצוף וציני. אנחנו עושים הכל ביחד, כל פעם מישהו אחר בא עם רעיון ואנחנו מפתחים אותו ביחד.

השלב הבא שלנו, הוא כמובן הופעה משותפת. כרגע אנחנו בונים רפרטואר, מקליטים, עובדים ומאמינים ששילוב הכוחות בינינו והעבודה המשותפת שלנו יתנו פרי ותוצאות שיכולות להגיע רחוק. יש לנו חיבור טבעי, אנחנו מחוברים במחשבות וכתיבת השירים פשוט זורמת לנו, היות ואנחנו ממש מחוברים מוזיקלית.

כל אחד מביא את האופי שלו אל תוך המוזיקה. בעיקר אנחנו אנשים שמאמינים שצריכים לחיות את החיים בלי לחשבן, "פאק איט". מעבר לכתיבה אני מביא איתי את הניגון על כלי הנגינה.  זו ההתמחות שלי, האיכות שלי, זה אני".

הכנסו עכשיו לעמוד youtube של ג'ייל דייזי מקס - לחץ כאן

Instagram -לחץ כאן

Spotify- לחץ כאן

ג'ייל דייזי מקס

YOU MIGHT ALSO LIKE