דליפות המידע האישי של פייסבוק: החברה מנתקת את קשריה עם כל החברות האחיות של קיימבריג' אנליטיקה
לאחר שהחברה ניתקה את הקשר עם קיימבריג' אנליטיקה עצמה, היא ניתקה קשר עם אגרגייט אי.קיו, שפעלה בין השאר בקמפיינים שעסקו בברקזיט. "נשתף פעולה עם כל החקירות של הרשויות"

פייסבוק הודיע לסי.בי.אס ניו כי לאור הדיווחים שחברת אגרגייט.איי.קיו קיבלה מידע שלא כהוגן, החברה הושעתה מפעילותה עם פייסבוק עד שתיחקר. אגרגייט היא חברת בת של קיימברידג' אנליטיקה, החברה שהואשמה בגישה לא חוקית למידע של 87 מיליון משתמשי פייסבוק. "הבדיקה הפנימית שלנו נמשכת, ואנחנו נשתף פעולה עם כל חקירות של הרשויות הרגולטוריות," נמסר. 


מנסה לצמצם הפסדים? מארק צוקרברג


אגרגייט עבדה עם 4 קמפיינים שונים שנקשרו לתנועת עזיבת האיחוד האירופי במשאל העם בריטי ב-2016: ווט ליב, ב-ליב, ותיקים למען בריטניה והדי.יו.פי, לפי העיתון הבריטי הגארדיאן. המדליף מחברת קיימברידג' אנליטיקה כריסטופר וויילי אמר לגארדיאן כי הוא עזר להקים את את אגרגייט בזמן שעבד באס.סי.אל, חברת האם של קיימברידג' אנליטיקה.

הוועדה האלקטורלית של בריטניה ציינה בדצמבר אשתקד כי ווט ליב שילמה לאגרגייט 40% מתקציבה. מפקח משרד המידע והפרטיות של קולומביה הבריטית אמר בשנה שעברה כי המשרד חוקר את קשרה של אגרגייט לווט ליב והכריז על חקירה משותפת עם מפקח הפרטיות הפדרלי הקנדי של אגרגייט.איי.קיו ושל פייסבוק, כך דיווח של הנשיונל אובסרבר.

בנוסף, עבדה החברה עבור היועץ לביטחון לאומי החדש של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, ועבור הסנטורים הרפובליקנים תום טיליס וטד קרוז, כך לפי הגרדיאן. הקמפיין הנשיאותי של קרוז ב-2016 פעל עם חברת קיימברידג' אנליטיקה. בנוסף, עבדה קיימברידג' אנליטיקה עבור הקמפיין הנשיאותי של טראמפ ב-2016, על אף שהגורו הטכנולוגי של הקמפיין, ברד פרסקייל, אמר כי הם לא השתמשו במידע מקיימברידג' אנליטיקה. הוא אמר בתכנית "60 דקות" באוקטובר 2017 כי שיטת בניית הפרופיל ה"פסיכוגרפי" של קיימברידג' אנליטיקה "לא עובדת."


מנתקים את כל הקשרים עם החברות האחיות של קיימבריג' אנליטיקה. צוקרברג


פייסבוק הכריזה בערב ה-16 במרץ כי היא משעה את כל חברת אס.סי.אל, אשר כוללת את קיימברידג' אנליטיקה, וכן את החשבונות של וויילי ואלכסנדר קוגן, פסיכולוג שיצר אפליקציה האוספת מידע מפרופילי משתמשים. לאחר מספר שעות, ראיונות עם וויילי פורסמו בגארדיאן ובניו-יורק טיימס שטענו כי קיימברידג' אנליטיקה ניצלה פירצה בפייסבוק שאפשרה לה לגשת למידע של 50 מיליון משתמשים, על אף שרק 270 אלף נרשמו לאפליקציה. המנכ"ל מארק צוקרברג אמר מאז כי המספר של פרופילי המשתמשים אליהם ניגשו קרוב יותר ל-87 מיליון.

בשבועות שעברו מאז שפורסמו הידיעות, צוקרברג וסגניתו שריל סנדברג הבטיחו כי החברה תעשה עבודה טובה יותר כדי על פרטי המשתמשים. סנדברג הודתה בראיון ביום שישי כי פרטי המשתמשים הם הדם של פייסבוק. בינתיים, מניות פייסבוק צללו ב-14% מאז פרסום הראיונות עם וויילי בניו-יורק טיימס ובגארדיאן אובסרבר, ומחקו עשרות מיליארדי דולרים משווי השוק שלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE