לקראת ה-4 ביולי: שיבושים כבדים בנמלי התעופה ברחבי ארה"ב
עיכובים של למעלה מרבע שעה נרשמו בקרוב ל-5,000 טיסות, כאשר מאות נוספות בוטלו. נוסעים רבים נתקעו בנמלי התעופה ונאלצו להתמודד עם תורים ארוכים. ולמרות זאת, יום שישי מסתמן כאחד העמוסים ביותר בתולדות התעופה האמריקאית

מאות טיסות בוטלו ואלפי טיסות נוספות רשמו עיכובים ממושכים אתמול (שישי) ברחבי ארצות הברית, במה שמסתמן כאחד הימים העמוסים ביותר בתולדות התעופה האמריקאית.

נוסעים ממתינים בדלפקי יונייטד איירליינס, אתמול בשיקגו (צילום: Getty Images)

ברשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA) צופים כי 17.7 מיליון נוסעים יעברו בעמדות הבידוק הביטחוני השונות בין ה-29 ביוני (יום חמישי האחרון) ל-5 ביולי (יום רביעי הבא), וזאת על רקע יום העצמאות האמריקאי שחל ביום שלישי.

לפני הנתונים של ה-TSA, במהלך יום חמישי עברו 2,751,137 נוסעים בעמדות הבידוק. טרם פורסמו נתונים רשמיים בנוגע ליום שישי, אולם לפי ההערכות מספר הנוסעים עומד על יותר מ-2.8 מיליון. אם אכן יתברר כי זו כמות הנוסעים שעברה בעמדות הבידוק במהלך יום שישי, זה יהיה שיא יומי חדש ואחד הסימנים הברורים לכך שתעשיית התעופה התאוששה ממשבר הקורונה.

למרות השיא המסתמן, אתמול נרשמו עיכובים ממושכים (רבע שעה או יותר) ביותר מ-4,800 טיסות ברחבי ארצות הברית, כאשר יונייטד איירליינס ביטלה יותר טיסות מכל חברת תעופה אחרת (כ-230 טיסות) ורשמה עיכובים ברבע מטיסותיה (קרוב ל-800 טיסות).

גל של ביטולי טיסות ועיכובים בנמל התעופה נשיונל בוושינגטון (צילום: רויטרס)

למרות גל ביטולי הטיסות, יש לציין כי מדובר בשיפור לעומת שבוע שעבר, אז שורה של סופות רעמים לאורך החוף המזרחי גרמו לכאוס מוחלט בחלק מנמלי התעופה העמוסים ביותר בארצות הברית. ראשי חברות התעופה, אגב, הפנו אצבע מאשימה לרשות התעופה הפדרלית (FAA) וציינו כי מחסור בפקחי תעופה הוא זה שמוביל לגל הביטולים.

כתוצאה מהביטולים ועיכובים, נמלי התעופה ברחבי ארצות הברית התמלאו בנוסעים מתוסכלים שנאלצו להמתין שעות ארוכות כדי לגלות מה עלה בגורל טיסתם. תורים ארוכים נרשמו גם בדלפקי שירות הלקוחות ואובדן כבודה.

אמש יונייטד איירליינס פרסמה הודעה שבה טענה כי "נרשם שיפור" במהלך יום שישי, אך במקביל צוין כי "סופות בדנבר, שיקגו ולאורך החוף המזרחי עלולות להוות אתגר גדול במהלך הימים הקרובים".

גל הביטולים גרר תגובה צדו של שר התחבורה פיט בוטיג'ג', שאמר ש"רשות התעופה הפדרלית ממשיכה לעקוב אחר מזג האוויר ועשן [משריפות בקנדה] ופועלת עם חברות התעופה על מנת לספק מענה לשיבושים".

YOU MIGHT ALSO LIKE