פטור מוויזה לארה"ב: שר החוץ הישראלי הכריז על התקדמות משמעותית
ייתכן שכבר באוקטובר הקרוב, מחזיקי תעודת זהות כחולה יוכלו להיכנס לארה"ב ללא צורך בויזה, זאת לאחר שישראל נכנסה לשלב הבא בניסיון להצטרף לתוכנית VWP

שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה כי ירושלים עומדת באחד הקריטריונים העיקריים לתוכנית פטור מויזה VWP, שכן שיעור הדחייה השנתי של בקשות לוויזה עבור ישראל במהלך שנת הכספים 2022, ירד לראשונה אל מתחת לרף של שלושה אחוזים. 

הנתונים החיוביים הללו מכניסים את ישראל אל שלב הדרישות הבא, והוא למלא את אחד התנאים המרכזיים העומדים בפניה - לעגן את ההתחייבות ה"פומבית, חקיקתית וחוקית" שלה אשר תבטיח כי כל אזרחי ארה"ב יוכלו להיכנס בקלות אל תוך ישראל. 

(צילום: Shutterstock)

לירושלים יש חלון הזדמנויות קצר מאוד לעמוד בדרישה הזו, עד ה-30 בספטמבר, והיא לא תהיה פשוטה - שכן ארה"ב מתעקשת להבטיח יחס הוגן לערבים ופלסטינים אמריקאים המגיעים לנמל התעופה בן גוריון, שם הם מתמודדים עם זמני המתנה ארוכים ולעתים קרובות הם מגורשים, במיוחד כשהם מצהירים על כוונתם לנסוע לעזה או לגדה המערבית. 

במסגרת הזמן שהאמריקאים הציבו, ישראל גם צריכה להבטיח לשתף עם ארה"ב את הנתונים ומערכות המידע של גופים ממשלתיים שונים. 

אם הכל ילך כשורה, נראה שישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב ללא ויזת תיירות או נסיעות עסקים קצרות מ-90 יום, החל מה-1 באוקטובר 2023.

"ההצטרפות לתוכנית פטור מויזה היא תהליך מורכב ומייגע. הימצאות מתחת ל-3% בסירובי ויזה ללא מהגרים היא רק צעד אחד מני רבים שישראל חייבת לנקוט כדי להצטרף לתוכנית. ממשלת ישראל חייבת לעמוד בכל הדרישות, וצריכה להיעשות עבודה רבה בזמן קצר מאוד", נמסר מהשגרירות האמריקאית.

השריר טום נידס הזהיר כי "הדלת תיסגר" אם ישראל לא תמלא את כל הדרישות עד סוף ספטמבר, ואמר כי אמנם שיעור הסירוב הנמוך הוא אכן התפתחות משמעותית, אך "אנחנו עדיין לא שם… זהו רק צעד ראשון להשלמת אותו תהליך שעשו 40 מדינות אחרות ברחבי העולם".

בישראל, בינתיים, הציגו בשמחה את החדשות הללו, ושר החוץ כהן אמר בהודעת וידאו שפרסם בטוויטר כי זו "בשורה משמחת" לתושבי ישראל, והודה לנשיא ג'ו ביידן "על תמיכתו והובלתו במתן פטור מויזות לישראלים".

YOU MIGHT ALSO LIKE