מחזה עצוב ונדיר בחופי פלורידה: לווייתן קטלן נסחף אל החוף - ומת
האורקה במשקל של כ-6 טון, אחד היונקים הימיים הגדולים והחזקים הקיימים באוקיינוס, אותר על החוף באזור פאלם קוסט. עובר אורח הזעיק את הרשויות - אך עד שהגיעו הוא כבר לא היה בין החיים

לוויתן קטלן, הידוע גם כאורקה, במשקל של כ-6 טון מת לאחר שנסחף לחוף האוקיינוס האטלנטי במרכז פלורידה, באירוע עצוב שתועד לראשונה אי פעם בדרום מזרח ארצות הברית.

(צילום: AP)

נקבת האורקה מצאה את עצמה תקועה בפאלם קוסט, כ-40 מייל דרומית לג'קסונוויל - כך נמסר בהצהרה של משרד השריף של מחוז פלגלר. 

תושב האזור, דרק פנס, היה זה שזיהה את הלווייתן. הוא יצא לטיול בוקר באזור פארק ג'ונגל האט, אז הוא ראה את היונק הגדול על החוף. 

הוא זיהה את החלק הלבן על גופו של הלווייתן, וחשב שאולי מדובר באורקה. "צילמתי ושלחתי תמונה לביולוגית שאני מכיר, שבהתחלה חשבה שאני משוגע. אבל אז היא אישרה שזה אורקה".

הלווייתן עוד היה חי כאשר פנס מצא אותו, בסביבות השעה 6:00 בבוקר, אך עד שהרשויות הגיעו למקום הוא כבר מת. "זה היה נורא. ממש קוויתי לחילוץ". 

אורקות הם בין היונקים הימיים הגדולים והחזקים ביותר באוקיינוס, וכמו שהסביר בלייר מאס מהמנהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה, "זה נדיר ביותר. מעולם לא היה לנו תיעוד של לווייתן קטלן תקוע בפלורידה או בכלל בדרום מזרח ארצות הברית".

לאחר הסוף העצוב, מומחים החלו לבדוק מדוע הלווייתן הגיע לחופי פלורידה ומדוע הוא מת. בינתיים, מאס אמר שאין סימנים ברורים לטראומה על הלווייתן.

"יכול להיות שמדובר בגורמים סביבתיים, או אולי מחלה. זה יכול להיות רעש שעלול להשפיע על שיווי המשקל שלהם", הסביר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE