ארה"ב נגד טיקטוק: אוניברסיטאות אוסרות על השימוש באפליקציה
שתי מוסדות אקדמיים באוקלהומה הודיעו לסטודנטים ולעובדים שהם לא יכולים יותר להשתמש בפלטפורמה - זאת לאחר שלפחות 6 מדינות אסרו על כך והסנאט האמריקאי אישר חקיקה דומה

אוניברסיטת אוקלהומה הודיעה כי היא תאסור על הסטודנטים ואנשי הצוות להשתמש באפליקציית טיקטוק, ובכך הפכה למוסד האקדמי השני במדינה המונע גלישה ברשת החברתית. 

המהלך הוא חלק ממאבק מתרחב של ארצות הברית נגד טיקטוק המופעלת על ידי ממשלת סין, אשר מעלה חששות כבדים לביטחון הלאומי. 

(צילום: Shutterstock)

בהודעה שנשלחה ביום שלישי לסטודנטים ולצוות האוניברסיטה, המינהל אמר כי הוא יחסום את הגישה האינטרנטית לרשת החברתית, זאת במהלך עוקב לצו הביצועי של מושל המדינה הרפובליקני, קווין סטיט, האוסר על שימוש בטיקטוק במכשירי המדינה.

"בהתאם להוראת הביצוע, באופן מיידי, אף עובד או סטודנט של האוניברסיטה לא ייגש לאפליקציה או לאתר של טיקטוק במכשירים בבעלות או בהפעלה של האוניברסיטה", כתב דיוויד הורטון, קצין המידע הראשי וסגן הנשיא המוסד האקדמי. 

מכאן, "הגישה לפלטפורמת טיקטוק תיחסם ולא ניתן יהיה לגשת אליה מרשת הקמפוס. יש למחוק חשבונות טיקטוק המנוהלים על ידי האוניברסיטה ובמקום יש להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתיות חלופיות". 

אונ' אוקלהומה (צילום: Shutterstock)

ב-8 בדצמבר, המושל סטיט הוציא צו ביצוע שאוסר על השימוש באפליקציה "עבור כל סוכנויות ממשלתיות, עובדים וקבלנים ברשתות ממשלתיות, או ממכשירים שהונפקו על ידי הממשלה", כולל טלפונים סלולריים, מחשבים או כל מכשיר ממשלתי אחר המתחבר לאינטרנט. זאת בשל "חששות לאומיים מתמשכים על בטיחות סייבר". 

"אנחנו לא נסייע למפלגה הקומוניסטית הסינית להשיג גישה למידע ממשלתי", אמר אז המושל. "שמירה על אבטחת הסייבר של הממשלה היא הכרחית כדי להמשיך לשרת ולהגן על אזרחי אוקלהומה".

לאחר ההכרזה של סטיט, האוניברסיטה הציבורית נורת'איסטרן סטייט הודיעה גם היא לסטודנטים ולאנשי הצוות על המדיניות החדשה. 

גם אז, האימייל שנשלח הורה לעובדים ותלמידים שלא להשתמש בטיקטוק במכשירים רשמיים של המוסד האקדמי, ולמחוק חשבונות הקשורים לאוניברסיטה. "כתוצאה מהצו המנהלי, הגישה לפלטפורמת המדיה החברתית טיקטוק תהיה ברשימה השחורה ולא ניתן יהיה לגשת אלה מרשת הקמפוס", נכתב. 

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ העלה במהלך כהונתו את הבעיה בשימוש בטיקטוק, וכך עשה גם הנשיא ג'ו ביידן. 

חמש מדינות נוספות אסרו על גורמים ממשלתיים להשתמש בפלטפורמה - מרילנד, נברסקה, קרוליינה הדרומית, דקוטה הדרומית וטקסס, ומדינת ניו יורק בוחנת חקיקה דומה. 

בשבוע שעבר, הסנאט האמריקאי העביר חקיקה שמטרתה לאסור על הורדה ושימוש בטיקטוק בטלפונים, טאבלטים ומחשבים שהונפקו על ידי ממשלת ארה"ב או תאגידים ממשלתיים, וכעת היא עומדת בפני אישור של בית הנבחרים - ולאחר מכן תגיעה לשולחנו של הנשיא ביידן. 

"טיקטוק הוא סוס טרויאני של המפלגה הקומוניסטית הסינית. הוא מהווה סיכון ביטחוני גדול לארה"ב, ועד שהוא יאלץ להתנתק לחלוטין, אין לו מקום במכשירים ממשלתיים", נמסר בהצהרה. "מדינות ברחבי ארצות הברית כבר אסרו על טיקטוק במכשירים ממשלתיים. הגיע הזמן שג'ו ביידן והדמוקרטים יעזרו לעשות את אותו הדבר".




YOU MIGHT ALSO LIKE