יותר קל ממה שנדמה לכם: 6 טיפים שיעזרו לכם לחזור לשגרה ולשמור עליה
עוד סוחבים כמה קילוגרמים עודפים מתקופת החגים? לא מצליחים לעלות על הגל? מתחילים אך מרימים ידיים לאחר מספר ימים? אל חשש, יש לנו כמה המלצות מעולות שיעזרו לכם לחזור לשגרה ואף לשמור עליה בקלות יתרה

כבר זמן מה שאתם מרגישים שהגיע הזמן לחזור לשגרת אכילה מסודרת, כזו שאוכלים בה מאוזן ובריא, מסודר ובכמויות קטנות יותר, וכמובן משלבים ספורט כמה ימים בשבוע, ובכל זאת, לא מצליחים לעשות את השינוי, או לחילופין מצליחים אך לאחר כמה ימים נופלים חזרה לאותו המקום? יש לנו חדשות טובות עבורכם. באמצעות מספר טיפים קטנים ונהדרים תוכלו כבר מחר לפתוח דף חדש, ולצאת לדרך, ואף להתמיד בה לאורך זמן רב. 

קודם כל, לתכנן כמה שיותר מראש

רגע לפני שאתם חוזרים לשגרה יש לתכנן את היום הבא ולהתארגן בהתאם. מה זה אומר? לעבור על היומן ועל רשימת המטלות והמשימות, לתכנן איפה ומתי תאכלו בצורה מסודרת ובריאה, ועל פי זה להתארגן בהתאם: מה לקחת מהבית, מה להכין בערב או בבוקר. חשוב מאוד לזכור כי ללא תכנון והתארגנות, לא תוכלו ליישם את ההחלטות ואת השינוי המיוחל.

לא לקזז

אכלתם אתמול מלא פחמימות וסוכרים אז אתם מקזזים מהיום הנוכחי? מדובר על שיטה שאינה מקדמת אתכם לקראת חזרה טובה לשגרה, אלא מקבעת עוד יותר את הקושי. כאשר אתם לא אוכלים הרבה זמן ועובדים בשיטת קיזוזים, הגוף נכנס למצב של הישרדות, והתוצאה בסופו של דבר היא אי סדר ואכילת יתר.

לאכול מאוזן ומסודר

שמירה על תזונה מסודרת תעזור לכם לחזור לשגרה ותאפשר למערכת העיכול לחזור למקצבי האכילה שאליה היא מורגלת בימים רגילים. אכילה כזו תאפשר למערכת העיכול לתפקד טוב יותר וכתוצאה מכך תוך זמן קצר תרגישו פחות נפיחות ואי נוחות בבטן ויותר קלילות וחיוניות.

לוותר על אוכל מעובד

רצוי להקפיד לאכול אוכל ביתי ולהמעיט כמה שאפשר באכילת מזון מעובד. הדרך הטובה ביותר לעשות  זאת היא להשתמש בחומרי גלם טריים ואיכותיים וכמה שפחות במזונות מעובדים וקנויים. מלאו את המקרר במגוון פירות וירקות, ותכינו לכם אוכל למספר ימים לפחות. 

שמרו מרחק מפיתויים

מה שנמצא מול העיניים סופו להיאכל, בעיקר ברגעים של רעב,שעמום, או רגש שלילי כלשהו כמו תסכול, עצבנות וכדומה. נסו לא להכניס הביתה מתוקים, עוגות, עוגיות, פחמימות ריקות, ואוכל מעובד בכלל. במקום זאת, שימו במרכז הבית אגוזים, פירות, תמרים וכדומה. כך שבפעם הבאה תשלחו יד אל עבר משהו בריא ומזין. 

מים, מים ושוב מים

גם בעונה הקרה, חשוב לשתות מים, והרבה. לכל הפחות ליטר וחצי. תקחו איתכם לכל מקום בקבוק מים, ותשתו. מתקשים לשתות מים רגילים? הוסיפו לכם תוספת מעניינת - חתיכת פרי אהוב, נענע, וכל מה שעושה לכם טעים וכיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE