צפי לזרם פליטים גדול מהאיטי: ממשל ביידן שוקל לשכן אותם במתקן גואנטנמו
המשבר במדינה הקריבית הולך ומחריף, וסוכנויות הביטחון האמריקאיות השונות בוחנות כיצד להתנהל במקרה של בריחה המונית אל ארצות הברית

ממשל ביידן בודק אפשרויות כיצד להגיב למה שעלול להיות הגירה המונית מהאיטי - כולל תוכניות זמניות של החזקת מהגרים במדינה שלישית או שליחתם למתקן האמריקאי במפרץ גואנטנמו, קובה. 

מאלפי המהגרים מהאיטי שהגיעו לגבול ארה"ב בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן שאלה את המשרד לביטחון המולדת מהו מספר המהגרים מהאיטי שבעקבותיו ארצות הברית תידרש להגדיר מדינה שלישית שתאכלס אותם, ואיזה מספר יחייב לקחת אותם למתקן גואנטנמו. 

במפרץ גואנטנמו יש מרכז מבצעי המאכלס מהגרים שנאספו על ידי משמר החופים בקריביים, הקיים כבר יותר מ-30 שנה, וחשוב לציין כי לא מדובר במתקן הכליאה לטרוריסטים. בשלב זה, הממשל בוחן את האפשרות להכפיל את כמות המיטות במקום ל-400.

האיטי נמצאת במשבר כולל מתמשך, שהגיע לשיא חדש בסוף ספטמבר האחרון, כאשר כנופיות אלימות המבקשות להפיל את הממשל ביצעו סגר יבשתי על נקודת אספקת הדלק הראשית של המדינה, חסמו אותו - ובכך בין היתר סיכלו את התקווה של רבים לעזוב את המדינה בסירה. 

מכאן, גורמים רבים חוששים שברגע שתחודש הגישה לדלק, המונים יימלטו מהמדינה בסירה אל עבר ארצות הברית. והפעם, הממשל האמריקאי רוצה להיות מוכן, לאחר ביקורת רבה שספג בספטמבר אשתקד כאשר יותר מ-12,000 האיטים הגיעו לגבול עם מקסיקו והקימו מחנה מאולתר מתחת לגשר הבינלאומי בדל ריו, טקסס.

(צילום: Getty Images)

דובר המועצה לביטחון לאומי אמר כי ארצות הבית "מחויבת לתמוך בתושבי האיטי. סיפקנו לאחרונה ציוד אבטחה שנרכש על ידי ממשלת האיטי, כולל רכבים טקטיים ומשרוניים, שיסייעו למשטרה הלאומית במאבק נגד גורמים פליליים המסיתים לאלימות". 

נוסף על כך, נרשמה התפרצות של כולרה במדינה, והדובר הדגיש כי לסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי ולמרכז לבקרת מחלות ומניעתן יש אנשי צוות בשטח כדי להגיב לכך. 

דובר ה-DHS אמר כי הסוכנות "ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב בהאיטי ויש לה תוכנית חירום מוכנה למקרה של עלייה בהגירה הימית". 

YOU MIGHT ALSO LIKE