מקרה ראשון בלוס אנג'לס של קדחת הנילוס המערבי: "אין חיסונים או תרופות נגד"
תושב המפרץ הדרומי אושפז בבית החולים וכעת מתאושש מהמחלה, אשר נגרמת מעקיצת יתוש נגוע. התסמינים לרוב קלים, אך יש סיכון ממשי לבני 50 ומעלה

תושב לוס אנג'לס חלה בקדחת הנילוס המערבי, אשר מועבר לבני אדם על ידי עקיצת יתוש, וזהו המקרה הראשון שדווח השנה במחוז. כך מסרו היום (שלישי) גורמי הבריאות בקליפורניה.

(צילום: Shutterstock)

החולה, שהמידע היחיד שנמסר עליו זה שהוא תושב המפרץ הדרומי, אושפז בבית החולים עם קדחת הנילוס המערבי בסוף חודש יולי, וכעת הוא מתאושש. כך נמסר ממשרד הבריאות הציבורי במחוז לוס אנג'לס.

"כולנו צריכים לנקוט צעדים למניעת הידבקות בנגיף הנילוס המערבי. הוירוס הזה, אשר מופץ על ידי יתושים, הוא הגורם המוביל למחלות הנישאות ביתושים ביבשת אמריקה. אין חיסונים למניעה או תרופות לטיפול באנשים שחלו בקדחת", אמר קצין בריאות המחוז, מונטו דייויס.

בני אדם נדבקים בקדחת על ידי עקיצת יתוש שנגוע בנגיף. עם זאת, לא כל היתושים נושאים את המחלה, אך סוג היתוש המפיץ את הוירוס הזה נמצא ברחבי מחוז לוס אנג'לס.

אדם אשר נדבק בקדחת הנילוס המערבי, עשוי לחוות סימפטומים כמו חום, כאבי ראש, בחילות, כאבי גוף ופריחה קלה בעור. אצל אנשים מעל גיל 50 ובעלי מצבים רפואיים כרוניים, אשר נעקצו על ידי יתוש נגוע, עלולים לחוות זיהומים חמורים המשפיעים על המוח ועמוד השדרה, וכתוצאה מכך לחלות בדלקת קרום המוח, שיתוק ואפילו מוות.

"כשלושה רבעים מהמקרים המדווחים סבלו ממחלה קשה, וכ-9% מהחולים עם קדחת הנילוס המערבי ברמה חמורה, מתים מסיבוכים", אמר דיוויס.

במחוז לוס אנג'לס תועדו בממוצע 118 מקרים של קדחת הנילוס המערבי במהלך חמש השנים האחרונות. גורמים רשמיים אמרו כי המספר הכולל של אנשים אשר נדבקו בנגיף מדי שנה, באופן מקומי, גבוה בהרבה מכיוון שרוב אלה שנדבקו לא חווים סימפטומים בכלל או ברמה קלה.

מחלקת בריאות הציבור במחוז אל.איי המליצה על הפעולות הבאות להפחתת הסיכון להידבקות בנגיף הנילוס המערבי:

  • הימנעות מאזורים אשר מלאים ביתושים עם עלות השחר והערב.
  • להשתמש בדוחה חקרים, המכילים: DEET, Picaridin, IR3535, שמן לימון אקליפטוס (OLE), Para-menthane-diol (PMD) או Undecanone-2. חומרים אלה, אם נעשה בהם שימוש לפי ההוראות, מוכחים כבטוחים ויעילים, גם לנשים בהיריון ונשים מניקות.
  • להתכסות – ללבוש חולצות עם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים כשאתם בחוץ, במיוחד בזמנים ובאזורים בהם יש יותר יתושים.
  • לחסום כניסת יתושים אל תוך הבית, מהחלונות והדלתות. לבדוק אם יש צורך בתיקון חורים כדי לא לאפשר להם להיכנס.
  • לא לאפשר סביבה ליתושים להטיל ביצים בתוך מים או בקרבתם. רצוי פעם בשבוע לרוקן ולנקות פריטים המחזיקים מים, כמו צמיגים, דליים, אדניות, צעצועים, קערות לחיות מחמד, תחתיות עציצים, חביות גשם או מיכלים אחרים.
YOU MIGHT ALSO LIKE