האם האפליקציה שכבשה את הרשת מופעלת ע"י ממשלת רוסיה?
חרושת שמועות בנוגע לאפליקציית FaceApp עלתה בשבועות האחרונים לאחר שנודע שמפתחי החברה עובדים בסנט פטרסבורג. מרצה למדעי המחשב הסביר שמדיניות הפרטיות של האפליקציה היא "ליברלית", אך לא חריגה. הוא אף הזהיר כי "ברגע שמשהו נשלח מהטלפון הוא כבר לא רק שלך",

לאחרונה הפכה אפליקציית FaceApp לאחת הפופולאריות ביותר בעולם, אך ברחבי רשת הטוויטר דווח כי לאפליקציה יש קשר לרוסיה ושהיא עלולה לחשוף את המידע האישי של המשתמש.

 

אפליקציית FaceApp (צילום: AP)

 

האפליקציה הפכה לפופולארית באמצעות השירות הפשוט שהיא מציעה: היא לוקחת תמונה של צעירים ומראה כיצד הם יראו כמבוגרים. היא לא אפליקציה חדשה (הושקה ב-2017), אך היא זוכה לפופולאריות אדירה (עד כה כ-80 מיליון הורדות).

כאמור, ברחבי טוויטר דיווחו הגולשים שהשימוש באפליקציה מסוכן. מפתחי האפליקציה מבוססים בעיר סנט פטרסבורג שברוסיה, דבר שכבר מעלה חשד. בנוסף, האפליקציה דורשת לקבל הרשאה בה היא מקבלת חיבור קבוע לנתונים (כלומר, האפליקציה שולחת ומקבלת מידע בכל רגע נתון).

באתר "פורבס" דווח כי למרות שמפתחי האפליקציה - חברת Wireless Labs - הם רוסים, השרת שלה נמצא בארה"ב ומופעל ע"י אמזון. בנוסף, האפליקציה לא חייבת לקבל גישה לתמונות שמופיעות בטלפון, אך ברגע שתמונה מועלת לאפליקציה היא נשמרת בשרתי החברה.

"מצד אחד, מדובר בחברה רוסי ולכן הם יכולים לקבל גישה למידע אם הם ירצו. מצד שני, אין סיבה לחשוב שמישהו מקבל גישה למידע. חשוב לזכור שברגע שמשהו נשלח מהטלפון - הודעה, תמונה, או סרטון - הוא כבר לא רק שלך", אמר מתיו גרין, מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

 

80 מיליון הורדות בשנתיים: אפליקציית FaceApp (צילום: רויטרס)

 

האלגוריתם של FaceApp לומד מעצמו ומתפתח עם כל תמונה שמועלת אל האפליקציה. על פי מדיניות הפרטיות של היישום, האפליקציה שומרת את מיקומו של המשתמש וגם יוצרת מעין יומן שרושם באיזה אפליקציות אתם משתמשים. על פי מארק נוניקובין, סגן הנשיא של חטיבת המחקר ב-Trend Micro, ההרשאות של האפליקציה אינן חריגות בהשוואה לאפליקציות נוספות.

עם זאת, הוא כינה את מדיניות הפרטיות של FaceApp כ"ליברלית יותר": "[המדיניות] מאוד רחבה ויש כמה סעיפים שהבנתם מהווה אתגר גם אחרי קריאה יסודית", הוא אמר. "העלאת התמונה לאפליקציה לא צריכה להיות בעייתית למי שמרגיש בנוח עם זה שהתמונה שייכת למישהו אחר. גם אם לא הועלתה לרשתות חברתיות, התמונה הפכה לציבורית וכבר לא נמצאת בשליטה של המשתמש", הוא המשיך.

YOU MIGHT ALSO LIKE