ארה"ב מציינת 50 שנה לנחיתת החללית "אפולו 11" על הירח
האדם הראשון על הירח, ניל ארמסטרונג, הלך לעולמו לפני שבע שנים, אך משפחתו הוזמנה לבקר בבית הלבן ביחד עם האסטרונאוטים באז אלדרין ומייקל קולינס. במקביל, ברחבי המדינה ייערכו חגיגות לרגל ציון היום ההיסטורי. סוכנות החלל תציע סיורים במתקניה, סרטים דוקומנטרים בנושא יוקרנו

מחר (שבת) ארצות הברית תציין 50 שנה לאחד האירועים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית - הנחיתה על הירח.

"באז" אלדרין מפעיל ניסוי מדעי לפני ששב לחללית לקראת המסע בחזרה לכדור הארץ (צילום: נאס"א)

על פי ההערכות, כ-650 מיליון בני אדם ברחבי העולם צפו בניל ארמסטרונג ואדווין "באז" אלדרין נוחתים על הירח באמצעות חללית האפולו 11 ב-20 ביולי, 1969. ארמסטרונג ואלדרין, ביחד עם איש הצוות השלישי - מייקל קולינס - נכנסו באותו יום לספרי ההיסטוריה של ארצות הברית ושל העולם כולו.

צוות אפולו 11, מימין לשמאל: אלדרין, קולינס, ארמסטרונג (צילום: נאס"א)

מוקדם יותר היום ביקרו קולינס ואלדרין בבית הלבן ונפגשו עם הנשיא טראמפ. גם משפחתו של ארמסטרונג, שהפך לאדם הראשון שהולך על הירח ואשר הלך לעולמו בשנת 2012, נכחה במפגש.

"אנחנו נחזיר את הזוהר לתוכנית החלל", אמר הנשיא טראמפ במהלך המפגש, אליו הוזמנו גם האישה הראשונה, מלאניה, וסגן הנשיא פנס. גם ג'ים בריידנסטיין, מנהל סוכנות החלל נאס"א, נכח במפגש ההיסטורי. סגן הנשיא פנס יגיע בהמשך היום לפלורידה, שם ינאם בטקס שיערך במרכז החלל ע"ש קנדי בקייפ קנברל.

משמאל: שיגור החללית ביולי 1969. מימין: תמונת החללית שהוקרנה על אנדרטת וושינגטון (צילום: נאס"א / AP)

נאס"א תציין 50 שנה לנחיתה ההיסטורית באמצעות שלל אירועים וחגיגות ברחבי המדינה. למעשה, החגיגות החלו כבר לפני כשבוע כאשר תמונת הסטורן 5 - משגר חלליות האפולו - הוקרנה על גבי אנדרטת וושינגטון בבירת ארה"ב. מדובר בתמונה בגודל של כ-363 רגל - הגודל האמיתי של הרקטה העוצמתית.

במוזיאון הסמית'סוניאן הסמוך יקרינו במהלך סוף השבוע סרט מיוחד בן 17 דקות שיציג את המסע של החללית לירח. במרכזי החלל ביוסטון ובפלורידה יציינו את האירוע ההיסטורי ויפתחו את הדלתות בפני הציבור הרחב, שיזכה למבט נדיר על מרכז הבקרה של נאס"א אשר איפשר את קיום המשימה המסוכנת.

החללית שבאמצעותה נחתו אלדרין וארמסטרונג על הירח שבה לחללית שאותה הטיס קולינס (צילום: נאס"א)

YOU MIGHT ALSO LIKE