איראן טוענת: הנשיא טראמפ משקר בנוגע להפלת המזל"ט ע"י חיל הים האמריקאי
משמרות המהפכה האסלאמית פרסמו תיעוד מתוך המזל"ט שכביכול הופל, דבר שלטענתם מוכיח "שטענת הנשיא טראמפ כוזבת". עם זאת, ארה"ב ממשיכה לטעון שיירטה את כלי הטיס. "אין ספק", אמר הנשיא ביום שישי בבוקר. במקביל, כוחות איראנים השתלטו מוקדם יותר היום על מיכלית נפט במפרץ הפרסי

הצבא האיראני פרסם מוקדם יותר היום (שישי) תיעוד שכביכול מוכיח שמזל"ט לא הופל ע"י ספינת חיל הים האמריקאי כפי שטען אתמול הנשיא טראמפ.

 

צילום מסך מתוך התיעוד שפורסם ע"י משמרות המהפכה האסלאמית (צילום: משמרות המהפכה האסלאמית)

 

משמרות המהפכה האסלאמית פרסמו את התיעוד שצולם באמצעות כלי טיס, ככל הנראה המזל"ט המדובר. בתיעוד ניתן לראות את המזל"ט חג מעל לספינת חיל הים ה-USS Boxer, אותה ספינה שהנשיא טראמפ טען אתמול שהפילה את המזל"ט המדובר.

בהודעה של משמרות המהפכה נטען כי כלי הטיס ערך תצפית במשך שלוש שעות ו"לא הבחין בפעולות חריגות או מאיימות של כוחות הטרור של ארה"ב". בהודעה נטען שהתיעוד "מוכיח שטענת הנשיא טראמפ כוזבת ולא מבוססת על המציאות".

כזכור, הנשיא טראמפ טען אתמול אחר הצהריים כי הספינה "נקטה בפעולה הגנתית לאחר שהמזל"ט האיראני התקרב עד כדי כאלף מטר ממנה והתעלם מהקריאות להתרחק". טראמפ הוסיף כי המזל"ט "הושמד באופן מיידי" לאחר שהוא "איים על ביטחונם של החיילים".

 

"אני מקווה בשביל האיראנים שהם לא יעשו משהו טיפשי": הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, אמר אמש לאחר הודעת הנשיא טראמפ כי לאיראן "אין כל מידע על מזל"ט שכביכול הופל". בנוסף, שגריר איראן באו"ם, עבאס אראקצ'י, צייץ בנושא: "לא איבדנו מזל"ט כלשהו במצר הורמוז או בכל מקום אחר. אני חושש שה-USS Boxer אולי יירטה מזל"ט משלה", הוא כתב ברשת הטוויטר.

כאשר נדרש לסוגיה מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ אמר כי "אין ספק" שמזל"ט איראני הופל ע"י חיל הים האמריקאי. גם היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, התייחס לפרשה ואמר כי "אין ספק שמדובר במזל"ט איראני".

הנשיא אף שחרר איום לאיראנים כאשר אמר כי "יש לנו את העם הטוב בעולם ואת הציוד [הצבאי] הכי טוב בעולם. יש לנו את הספינות הכי טובות בעולם, שהן גם הכי קטלניות. אנחנו לא רוצים להשתמש בהן, אבל הן הכי קטלניות שנוצרו בהיסטוריה. אני מקווה בשביל האיראנים שהם לא יעשו משהו טיפשי. אם הם כן יעשו, הם ישלמו מחיר כמו שאף אחד אחר לא שילם בהיסטוריה", אמר הנשיא מוקדם יותר היום.

 

מיכלית הנפט של חברת "Stena Bulk", שעליה השתלטו כוחות איראנים מוקדם יותר היום (צילום: סי. אן. אן.)

 

במקביל לפרסום התיעוד ע"י משמרות המהפכה, מוקדם יותר היום דווח כי איראן השתלטה על מיכלית נפט בריטית. על פי הדיווחים בתקשורת הממלכתית באיראן, המיכלית הבריטית "הפרה חוקים בינלאומיים" במפרץ הפרסי. 

גארט מרקי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSC), התייחס לאירוע ואמר: "אנחנו מכירים את הדיווחים בנוגע להשתלטות איראני על מיכלית נפט מבריטניה", אך הוא סירב לומר מעבר לכך.

YOU MIGHT ALSO LIKE