קורבן ראשון לשרב הקיצוני: טכנאי מזגנים נפטר כתוצאה ממכת חום
בעל הבית באריזונה הזמין טכנאי מזגנים לטפל בתקלה, והוא החליט לעלות לעליית הגג לבדוק את מצבו לאחר שלא שמע ממנו במשך כחצי שעה. הטכנאי פונה ללא הכרה לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו

על רקע גל החום החריג שמשפיע על שני-שליש מתושבי ארצות הברית, מוקדם יותר היום דווח כי טכנאי מזגנים מת לאחר שעבד בעליית הגג של בית.

כבאים הוזעקו כדי לחלץ את טכנאי המזגנים, אך מותו נקבע בבית החולים (צילום: איי. בי. סי. 15)

רשויות החוק בפיניקס (אריזונה) סבורות שהטכנאי, ששמו לא הותר לפרסום, מת כתוצאה ממכת חום. הוא נמצא בעליית הגג כשהוא מחוסר הכרה, ומותו נקבע בבית החולים זמן קצר לאחר שפונה לשם. על פי הכבאים שפינו אותו, הקורבן סבל מתסמינים המוכרים במכת חום, אולם סיבת המוות הרשמית תיקבע לאחר נתיחת גופתו.

בעל הבית סיפר למשטרה שהטכנאי עבד בעליית הגג, והוא ניגש לבדוק את מצבו כאשר לא שמע ממנו במשך כחצי שעה. באותה עת, הטמפרטורות בפיניקס נעו בסביבות 100 מעלות פרנהייט (37.7 מעלות צלזיוס). גל החום החריג משפיע בעיקר על מזרח ומרכז ארצות הברית, אולם בשירות מזג האוויר של ארה"ב (NWS) הסבירו כי הוא מורגש גם בפיניקס - עיר שממוקמת בלב מדבר וגם ככה חמה במהלך חודשי הקיץ.

מכת חום היא סיבת המוות השכיחה ביותר הקשורה למזג האוויר, ובמהלך 2018 נרשמו ברחבי ארה"ב 108 מקרים של מכת חום קטלנית.

מותו של הטכנאי מגיע קצת יותר משנה לאחר שדוורית בלוס אנג'לס נמצאה ללא רוח חיים במכוניתה בתום משמרת בה עבדה בחוץ בזמן שהטמפרטורה עלתה ל-117 מעלות פרנהייט (כ-47.2 מעלות צלזיוס).

YOU MIGHT ALSO LIKE