בעקבות פרסום הקריקטורה האנטישמית: בוטלו האיורים הפוליטיים ב"ניו יורק טיימס"
אחד העיתונים החשובים בעולם החליט להשהות את האיורים בעקבות הסערה שנוצרה לפני כחודשיים, והשבוע נודע כי המאיירים פוטרו והעיתון יפסיק לפרסם את התוכן. אחד המפוטרים: "שנים רבות של עבודה קשה בוטלו בשל איור בודד - אפילו לא שלי - שלא היה צריך להתפרסם בעיתון החשוב בעולם"

על רקע הסערה שנוצרה בעקבות פרסום קריקטורה אנטישמית, העיתון "ניו יורק טיימס" הודיע השבוע כי בכוונתו לחדול מפרסום של איורים פוליטיים במהדורה הבינלאומית.

הקריקטורה הפוגענית כפי שפורסמה במהדורה הבינלאומית של "הניו יורק טיימס" באפריל 2019 (צילום: ניו יורק טיימס)

כזכור, בסוף חודש אפריל פורסמה קריקטורה בעיתון המוביל בה נראה נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, כעיוור שמובל על ידי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, המשמש ככלב הנחייה שלו. בעקבות הפרשה, פרסום האיורים הופסק באופן זמני, והשבוע התקבלה ההחלטה לבטל את ההסכמים הקיימים עם המאיירים.

זמן קצר לאחר פרסום הקריקטורה האנטישמית, מערכת העיתון הודתה בטעות שעשתה: "איור פוליטי שפורסם ביום חמישי הציג סימנים של אנטישמיות. מדובר באיור פוגעני וזו הייתה טעות לפרסם אותו".

ג'יין בנט, עורכת בכירה בעיתון, פרסמה ביום שני את ההודעה הבאה: "במשך יותר משנה אנחנו בוחנים האם ליישר קו עם המהדורה האמריקאית ולא לפרסם איורים פוליטיים יומיים, ובסופו של דבר החלטנו לעשות זאת החל מה-1 ביולי". 

פטריק צ'אפאט, אחד המאיירים שפוטרו, התייחס לסוגייה בבלוג האישי שלו: "אני מניח את העט שלי באנחה. שנים רבות של עבודה קשה בוטלו בשל איור בודד - אפילו לא שלי - שלא היה צריך להתפרסם בעיתון החשוב בעולם. אבל זה הרבה מעבר לאיורים, הנושא המרכזי פה הוא העיתונות. אנו חיים בעולם שבו אספסוף מוסרי מתקהלים ברשתות החברתיות ויוצרים סערה כלפי חדרי החדשות. צעד זה מכריח את העורכים לפעול במהרה, ולא נותר מקום לשיקול דעת או דיון מעמיק", הוא כתב.

YOU MIGHT ALSO LIKE