ההרוג בתאונת המסוק בניו יורק היה: "לוחם אש מקצוען ומסור"
יש גיבורים שנחשפים רק במותם, ונראה שטים מקורמיק היה אחד מהם. חבריו ומכריו מתארים דמות למופת שפיקד במקצועיות על יחידת כיבוי אש של מתנדבים

ההרוג בהתרסקות המסוק אמש (שני) בניו יורק היה מתנדב לשעבר בשירותי הכיבוי המקומיים, והוכר כ"לוחם אש מקצוען, מיומן ומסור", כמו גם טייס מוכשר. טים מקורמק נהרג אתמול לאחר שביצע נחיתת חירום על גג בניין בשדרה השביעית במנהטן בשעות הצהריים, ככל הנראה בשל מזג האוויר הקשה שפקד את האזור.

טייס מעוטר ומקצועי. טים מקורמק (צילום: סוזאן דה-האן, מכבי האש במחוז דאצ'ז)

מקורמק היה חבר במחלקת המתנדבים של מכבי האש במחוז דאצ'ז, ניו יורק, במשך עשרות שנים. מקורמק, יליד 1961, היה במחלקה במשך 25 שנה וכיהן כמפקד שלה במשך עשור. הוא עזב את הפיקוד על היחידה לפני כשנתיים, אך נותר פעיל בה.

"טים היה לוחם אש נחוש, מקצועי ומאומן מאוד. הידע הטכני שלו והיכולת לפקד על מצבי חירום היו יוצאים מן הכלל. הוא היה מוערך גם ביחידה שלו, וגם בכל שירותי הכיבוי במחוז", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם היחידה בה פעל. "הוא יחסר לנו מאוד, לא רק בגלל המנהיגות שלו, אלא גם בגלל חוש ההומור הנפלא שלו. יהי זכרו ברוך".

"טיסה היתה התשוקה שלו", סיפר אחד מחבריו ליחידה, והוסיף כי בחודש אוקטובר 2014, מקורמק קיבל עיטור על הנחתת מסוק בתנאים קשים באופן קיצוני. לדבריו, מקורמיק ביצע את הנחיתה הזו לאחר שציפור שפגעה במסוק שברה את השמשה שלו.

מקורמק היה נוהג לתעד את הטיסות שלו בעמוד הפייסבוק - כולל את הטיסה המדוברת. הוא ערך סיור אווירי בשמי מנהטן כאשר ציפור פגעה בשמשה של מסוק הבל B407 וחייבה אותו לבצע נחיתת חירום.

זירת האירוע זמן קצר לאחר ההתרסקות (צילום: טוויטר)

"זה היה כמו פיצוץ בתא הטייס", סיפר אז מקורמק לכלי התקשורת, "ויצר מהומה קטנה. היינו צריכים להתעשת מהר ולהמשיך".

סוזאן דה-האן מתחנת הכיבוי סיפרה כי היא הכירה את מקורמק בארבע השנים האחרונות, מאז הצטרפה לכוחות הכיבוי במקום. "לטים היה לב רחב, ידע עצום וניסיון רב. הוא היה שנון מאוד", סיפרה, "ולוחם אש מסור".

אתמול הוזעקו כוחות חילוץ והצלה רבים אל אזור ההתרסקות בסמור לטיימס סקוור. כשעה לאחר האירוע דווחו הכוחות בשטח כי טייס המסוק נהרג, וכי אין נפגעים נוספים באירוע. כמאה רכבי חילוץ והצלה הגיעו למקום וגרמו לעומס תנועה כבד.

המסוק חג מעל לעיר באזור שאסור לטוס בו, וזאת בשל הסמיכות לבניין טראמפ. מעבר לכך, נבחנת האפשרות שההתרסקות נבעה בשל מזג האוויר. לרוב, מסוקים ממריאים כאשר טווח הראייה המינימלי עומד על 3 מייל וגובה העננים עומד על כאלף רגל. היום, טווח הראייה עמד על כחצי מייל כאשר גובה העננים היה 500 עד 800 רגל בלבד.

הנשיא טראמפ צייץ כי "קיבל עדכון בנוגע להתרסקות המסוק בניו יורק. המחלצים עושים עבודה נהדרת, הממשל שלי עומד לרשותם", הוא כתב.

YOU MIGHT ALSO LIKE