אתר התיירות בו צולם הסרט "החוף" יישאר סגור בשנים הקרובות
בתחילת שנות האלפיים יצאו לאור סרט בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, ובמהרה הפך מפרץ מאיה לאתר תיירות מוביל בעולם. אלא שהמקום לא יכל להכיל את כמות התיירים הגדולה והתרחשה פגיעה מאסיבית באיכות הסביבה ובמשאבים הטבעים. כעת מקווים כי סגירת המקום באופן זמני יאפשר "להוריש" אותו לדורות הבאים

מפרץ מאיה ("Maya Bay") בתאילנד, שהפך ליעד תיירותי פופולארי ביותר לאחר שהופיע בסרט "החוף" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, עתיד להישאר סגור בשנתיים הקרובות, לכל הפחות.

כ-5 אלף תיירים פקדו את חופי מפרץ מאיה מדי יום, עד לסגירת המקום אשתקד (צילום: AP)

לפני כשנה הוחלט לסגור את האתר, שהפך לקורבן של הצלחתו, וזאת מכיוון שהכמות הגדולה של תיירים שהגיעו למקום בעקבות הסרט גרמה לפגיעה במשאבים הטבעיים, כך על פי סונגטאם סוסקוונג, מנהל מחלקת הפארקים הלאומים של תאילנד (DNP).

"מפרץ מאיה יישאר סגור לפחות עד יוני 2021, אז נבחון את הסוגיה שוב ונראה אם ניתן יהיה לפתוח את החוף לתיירים. הטבע זקוק לזמן כדי להתאושש, וצוותים שלנו בוחנים את ההתקדמות בכל שלושה חודשים", סיפר סוסקוונג לרשת CNN.

לפני כשנה, ביוני 2018, התקבלה ההחלטה לסגור את המקום, בין היתר בשל הפגיעה באלמוגים. מאז נשתלו מחדש קרוב ל-10 אלף אלמוגים, אך גל חום שפקד את המדינה והעלה את טמפרטורת המים ל-90 מעלות פרנהייט (32 מעלוס צלזיוס) גורם לעיכוב בפתיחת המפרץ. במקביל לכך, גם עבודות בנייה מתבצעות במקום, וזאת במטרה להכיל את הכמות הגדולה של תיירים שצפויה להגיע לאזור לאחר פתיחתו מחדש.

"השיפוץ המאסיבי הזה יאפשר לנו לקבל כמויות גדולות של תיירים תוך כדי שמירה על הסביבה", אמר סוסקוונג, שהסביר כי התקנתו של רציף צף, הפיכת הטיילת לידידותית לסביבה והקמתם של חדרי שירותים נוספים הם רק חלק מהפרויקטים שקורמים עור וגידים.

מפרץ מאי מהאוויר (צילום: רויטרס)

מעבר לכך, הרשויות ינסו לווסת את התיירים ויגבילו את כמותם בכ-1,200 ביום, שיחולקו לארבע קבוצות זמן. לשם השוואה, לפני הסגירה הגיעו למקום כ-5,000 מבקרים מדי יום. "המטרה שלנו היא ליצור מערכת של תיירות בת קיימא. מדובר באוצר לאומי ואנחנו רוצים להוריש אותו לדורות הבאים", הסביר סוסקוונג.

אתר התיירות אמור היה להיפתח מחדש באוקטובר אשתקד, אך ראשי ה-DNP הודיעו כי המקום יישאר סגור עד להודעה חדשה, וכאמור כעת ניתן עדכון כי יידרשו לפחות עוד שנתיים. מדובר בצעד חריג, שכן לרוב לא סוגרים אתרי תיירות כה פופולארים (2.5 מיליון מבקרים הגיעו אליו במהלך 2018).

ההחלטה לסגור את מפרץ מאיה מגיעה במקביל להחלטה של ממשלת הפיליפינים, שבחרה לסגור את האי בורוקאי (Borocay) במשך כחצי שנה במהלך 2018. בדומה למפרץ מאיה, החלטה זו התקבלה בשל הפגיעה במשאבים הטבעיים ובאיכות הסביבה, ומתוך רצון לשמר את המקום. האי נפתח מחדש בהדרגה, החל משלהי 2018. בניגוד למפרץ מאיה, באי זה שוכנים כ-17 אלף תושבים, ורבים מהם עוסקים בתעשיית התיירות ועל כן הם דרשו לפתוח את האי מחדש במהרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE