שנה וחצי אחרי שהוצג בטקס נוצץ, אפל ביטלה את השקת המטען האלחוטי AirPower
למרות העובדה שיצרנית האייפון סבורה ש"העתיד הוא אלחוטי", היא החליטה לבטל את הפרויקט היוקרתי שהביא לגל של ציפיות בקרב הלקוחות. אנליסט בכיר: "מדובר בלא פחות ממהלומה לאפל, העובדה שזה לא יגיע למדפים גרמה להלם". תגובת החברה: "מחויבים לקדם את חווית המשתמש"

ענקית המחשבים והטלפונים הניידים, אפל, הודיעה מוקדם יותר היום (שישי) כי היא מבטלת את התוכנית להשיק את AirPower, משטח הטענה לשלל מוצריה.

ה-AirPower של אפל (צילום: Getty Images)

"לאחר מאמצים רבים, הגענו למסקנה שלא נוכל להגיע לסטנדרטים הגבוהים שלנו והחלטנו לבטל את הפרויקט. אנו מתנצלים בפני הלקוחות שציפו בקוצר רוח להשקה. העתיד הוא אלחוטי ואנו מחויבים לקדם את חווית המשתמש בנושא זה", אמר דן ריקיו, סמנכ"ל חטיבת ההנדסה של אפל.

ההודעה מגיעה ימים בודדים לאחר שהחברה השיקה את שירות ה-TV+ שלה במהלך אירוע נוצץ. עם זאת, תהיות רבות הועלו לאחר הטקס מכיוון שענקית הטכנולוגיה לא סיפקה פרטים נוספים, לרבות מחיר השירות. "מדובר בלא פחות ממהלומה לאפל. ה-AirPower הוא מוצר שטים קוק, מנכ"ל החברה, קידם באופן אישי. העובדה שזה לא יגיע למדפים גרמה להלם. הפגיעה הכלכלית היא מינורית, בטח בהתחשב בשווי של אפל. אבל בכל זאת יש פגיעה במוניטין החברה", הסביר דן אייבס, אנליסט בחברת Wedbush Securities.

ה-AirPower הוצג בספטמבר 2017 ביחד עם האייפון X והאייפון 8, שני דגמי הסמארטפונים הראשונים של החברה שמותאמים להטענה אלחוטית. בזמנו אמרו באפל שהמטען יושק במהלך שנת 2018, אך הדבר לא יצא אל הפועל. אפל רצתה שכל משפחה תחזיק במטען כזה בכל חדר בבית, ושהוא יהפוך למעין מקום אחסון לטלפון, שעונים חכמים וכדומה. כעת, עם ביטול התוכנית, בעלי אייפונים ומוצרי אפל השונים יוכלו לרכוש מטענים אחלוטיים אחרים המותאמים לשימוש עם אפל.

YOU MIGHT ALSO LIKE