פריס הילטון טוענת שהפרעת הקשב שלה היא "כוח על" - והמומחים מסכימים
הכוכבת ואשת העסקים מרבה לדבר בגאווה על ה-ADHD שלה, שמביא לה יצירתיות חשיבתית ייחודית - והמחקרים מגבים את היתרונות בהפרעה הנוירולוגית

פריס הילטון אומרת שהפרעת הקשב וריכוז שלה היא ה"כוח-על" שלה - ומומחים אומרים שיש לכך כמה יתרונות מפתיעים.

הכוכבת רבת-התארים פתחה את לבה מספר פעמים בראיונות לגבי האבחנה שלה, ואפילו במילות שירים שכתבה, אך לאחרונה אמרה ל-Healthline שהפרעת קשב וריכוז עוזרת לה "לראות דברים מזוויות שאחרים אולי לא יראו".

"הפרעת קשב וריכוז מעניקה לי יצירתיות, חוסן ואת היכולת לחשוב מחוץ לקופסה - תכונות שאני מחשיבה לחוזקות הגדולות ביותר שלי", היא אמרה, וזקפה את האבחנה לזכות הכוח המניע מאחורי רבות מ"ההצלחות" שלה.

היא הוסיפה: "הפרעת קשב וריכוז היא הכוח-על שלי, ואני לא מאמינה שהיא מגבילה את הפוטנציאל שלך; היא פותחת אפשרויות חדשות".

הילטון, בת 43, אמרה שהיא רוצה להפריך את המיתוסים והתפיסות המוטעות סביב הפרעת קשב וריכוז, כמו האמונה שאנשים שיש להם את ההפרעה הם "מוסחים או לא מסוגלים להתרכז", שלדבריה הן שגויות.

"הפרעת קשב וריכוז אינה קשורה לעצלנות או חוסר מוטיבציה; למעשה, אנחנו יכולים להיות מונעים ופרודוקטיביים מאוד כשמשהו מעניין אותנו", היא אמרה.

"אנשים לעתים קרובות לא מבינים כמה מאמץ נדרש כדי לנהל את הרעש המנטלי והאנרגיה המתמידים שמגיעים עם הפרעת קשב וריכוז. זה מתיש לפעמים, אבל זה לא אומר שאנחנו פחות מסוגלים".

למעשה, להיות עם הפרעת קשב וריכוז יכול להיות מועיל, לפי Healthline. ההפרעה גורמת לעתים קרובות לאנשים להיות אנרגטיים יותר, ספונטניים, ממוקדים מאוד ויצירתיים.

לעתים קרובות יש להם "כמויות אינסופיות של אנרגיה" שהם יכולים "לכוון להצלחה" והם "נשמת המסיבה" ו"פתוחים יותר ומוכנים לנסות דברים חדשים".

לאנשים עם הפרעת קשב וריכוז יש גם סיכוי גבוה יותר להיות בעלי "נקודת מבט שונה על החיים" שיכולה להפוך אותם ל"חושבים וממציאים", והם יכולים להיות כל כך ממוקדים במשימות שיש להם את היכולת "לעבוד עליהן עד להשלמה מבלי לשבור את הריכוז".

מחקרים קודמים הראו גם שכאשר הוצג בפניהם תגמול או תחרות, אנשים עם הפרעת קשב וריכוז ביצעו טוב יותר מאשר אלה שלא היו עם ההפרעה.

כדי לנהל את רשימת המשימות שלה, הילטון אמרה שהיא "מפרקת משימות לצעדים קטנים וניתנים לניהול כך שאני לא מרגישה שאני מתמודדת עם הכל בבת אחת". היא גם נותנת עדיפות לשגרת הטיפול העצמי שלה ואומרת ש"הפיכת הכל לאודיו" עוזרת לה להתרכז מבלי להרגיש מוצפת.

"להקיף את עצמי בצוות תומך שמבין איך אני עובדת גם היה עזרה עצומה", היא המשיכה. "אני באמת מאמינה שזה חשוב באותה מידה לאדם שחי עם הפרעת קשב וריכוז ולאנשים סביבו לחנך את עצמם".

הסיבה שהיא משתפת את הסיפור שלה על החיים עם הפרעת קשב וריכוז היא כדי לסיים את ה"סטיגמה" סביב האבחנה, ואומרת שהיא "הגיעה להבנה כמה חשוב שאנשים ידעו שהם לא לבד".

"לשנות את הנרטיב - לא רק עבור עצמי, אלא עבור כל מי שאי פעם הרגיש שההבדלים שלו היו חיסרון", היא אמרה, בהתייחסה לשיר על ההפרעה שלה באלבום החדש שלה.

"'ADHD היא הדרך שלי לומר שזה בסדר להיות שונה, ולמעשה, אלה ההבדלים שיכולים להפוך אותך לבלתי ניתן לעצירה".

YOU MIGHT ALSO LIKE