זו הדרך הבטוחה לצרוך ביצים לאור התפשטות שפעת העופות בארה"ב
קליפורניה, כמו מדינות רבות אחרות בארה"ב, רואה עלייה במקרי שפעת העופות - ולמרות שהמומחים מנסים להרגיע את הציבור, עדיין כדאי לנקוט באמצעי זהירות

מומחה לשעבר לבטיחות מזון ב-FDA קורא לאמריקאים לשנות את הרגלי הבישול והקניות שלהם לנוכח התפרצות גוברת של שפעת העופות בחוות החלב בארה"ב.

קליפורניה רשמה את המקרה השישי של שפעת העופות בחוות חלב בתוך שלושה שבועות בלבד, ו-11 עדרי בקר נוספים נפגעו מהנגיף, מה שמביא את הסך הכולל ל-90.

בעוד שלא היו מקרים רשמיים של הדבקת אנשים בנגיף H5N1 דרך מזון, הרשויות לא יכלו לשלול זאת במקרה מבודד אחד במיזורי מוקדם יותר השנה.

לאור זאת, ד"ר דארין דטווילר, בוחן מזון לשעבר בממשל האמריקאי, אמר שאנשים צריכים להתחיל לבצע שינויים תזונתיים מסוימים.

הוא אמר שביצים לא מבושלות מהוות את הסיכון הגדול ביותר, לכן יש להימנע לחלוטין מדרכי הבישול הפופולריות – כמו ביצים רכות, עלומות או מנות כמו בנדיקט. הסיבה לכך, לדבריו, שהיא הביצים "עלולות לא להגיע לטמפרטורה גבוהה מספיק כדי להרוג כל נגיף".

"הישארו עם אפשרויות מבושלות היטב כמו ביצים קשות, ביצים מקושקשות, וחביתות מבושלות היטב", הוא הוסיף.

יועץ בטיחות המזון ממליץ גם לוותר על רטבים מבוססי ביצים כמו מיונז ואיולי, בעוד שקינוחים כמו מוס וטירמיסו גם דורשים ביצים לא מבושלות בחלק מהמתכונים.

"עד שמשבר שפעת העופות יהיה תחת שליטה, חכם להימנע ממנות הכוללות בביצים לא מבושלות או מבושלות קלות", אומר ד"ר דטווילר.

רטבים לסלט הם גם סיכון, כמו בסלט קיסר, אז אם אתם מזמינים בחוץ, האפשרויות הבטוחות ביותר הן שמן זית פשוט או ויניגרט.

בהתייחסו למצב הנוכחי בנוגע לשפעת העופות בקליפורניה, ד"ר דטווילר אומר שההשפעה כבר מורגשת במקומות אחרים.

"ההשפעות של משבר שפעת העופות מתפשטות מעבר לקליפורניה. מכיוון שהמדינה היא יצואנית גדולה של ביצים ומוצרי חלב, הפרעות שם יכולות ליצור אפקט גלים ברחבי המדינה", הוא אמר. "אם האספקה של המדינה תקטן, אזורים אחרים עשויים להסתמך על חלופות יקרות יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE