מאמץ דו-מפלגתי בטקסס לעצור הוצאה להורג: "יש ספקות רציניות"
רוברט רוברסון הורשע ברצח בתו בת השנתיים בשנת 2002, וצפוי לקבל זריקת רעל בעוד חודש. אחרי שכבר ניצל מעונש המוות לפני 8 שנים, כעת מומחים ומחוקקים מנסים לחלץ אותו מאחד נוסף

קבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים מטקסס קראה ביום שלישי למושל הרפובליקני גרג אבוט ולוועדת החנינות של המדינה לעצור את ההוצאה להורג של גבר שהורשע ברצח בתו בת השנתיים ב-2002.

ההוצאה להורג של רוברט רוברסון צפויה לצאת לפועל ב-17 באוקטובר על ידי זריקת רעל. התובעים טענו שבתו, ניקי קרטיס, נרצחה לאחר שסבלה מפציעות שנגרמו כתוצאה מטלטול חזק.

העצומה מצד 84 מחוקקים מתוך 150 חברי בית הנבחרים של המדינה כמו גם מומחים רפואיים, עורכי דין לעונש מוות, חוקר לשעבר בתיק עצמו והסופר רב המכר ג'ון גרישם טוענים כי התיק נבנה על ראיות מדעיות שגויות, זאת בהפגנת תמיכה דו-מפלגתית נדירה במדינת הכוכב הבודד נגד הוצאה להורג מתוכננת, לפי סוכנות הידיעות AP.

רוברט רוברסון, אמור לקבל זריקת רעל בעוד פחות מחודש

"יש רוב חזק, רוב דו-מפלגתי, בבית הנבחרים של טקסס שיש לו ספקות רציניות לגבי ההוצאה להורג של רוברט רוברסון", אמר הנציג הדמוקרט ג'ו מודי במסיבת עיתונאים בקפיטול של המדינה. "זה אחד מהנושאים האלה שהוא עניין של חיים ומוות, והאידאולוגיה הפוליטית שלנו לא נכנסת לתמונה כאן".

החוקים בטקסס מאפשרים למושל להעניק דחייה חד-פעמית, ל-30 יום מהוצאה להורג. אך חנינה מלאה דורשת המלצה מרוב ועדת החנינות, שממונה על ידי המושל.

מאז שאבוט נשבע לתפקידו ב-2015, הוא העניק חנינה בתיק אחד בלבד של גזר דין מוות, כאשר הוא המיר את גזר הדין של תומאס ויטקר למאסר עולם שעה לפני ההוצאה להורג המתוכנן שלו ב-2018. ויטקר הורשע בתכנון תוכנית שהביאה לירי שהרג את אמו ואחיו ופצע את אביו.

עצומת המחוקקים טוענת שהרשעתו של רוברסון מבוססת על ראיות מדעיות לא מדויקות ומדגישה שמומחים בעיקר הפריכו את הטענות שהתסמינים של ניקי היו תואמים לטלטול תינוק.

"מותה של ניקי ... לא היה פשע - אלא אם זה פשע להורה להיות לא מסוגל להסביר בעיות רפואיות מורכבות שאפילו מקצוענים רפואיים מומחים לא הצליחו להבין באותה עת", כתוב בעצומה. "אנו יודעים שהריאות של ניקי היו מזוהמות באופן חמור והתמודדו עם מחסור בחמצן - למשך ימים או אפילו שבועות לפני התמוטטותה".

רוברסון, שטען לחפותו לאורך כל הדרך, לקח את בתו לבית החולים ב-2002 לאחר שהתעורר ומצא אותה מחוסרת הכרה עם שפתיים כחולות. הרופאים באותה העת היו סקפטיים לגבי טענתו של רוברסון כי בתו נפלה מהמיטה בזמן שהם ישנו, כאשר חלקם העידו במשפט כי התסמינים שלה היו תואמים לסימנים של תסמונת טלטול תינוקות.

מושל טקסס, גרג אבוט 

רבים מהמקצוענים הרפואיים כיום אומרים כי הרופאים מאבחנים תסמונת כזו מוקדם מדי לפני שהם לוקחים בחשבון את ההיסטוריה הרפואית של הילד.

המומחים הרפואיים שחתמו על העצומה כוללים את אלה ממרכז הרפואי של אוניברסיטת סטנפורד, אוניברסיטת פנסילבניה ובית החולים לילדים של מינסוטה.

עורכי הדין של רוברסון אמרו שהתנהגותו לא הועילה לתיק נגדו מכיוון שהוא על הספקטרום האוטיסטי, וכי הרופאים נכשלו בשלילת הסברים רפואיים אחרים לתסמינים של התינוקת, כולל דלקת ריאות.

בית המשפט העליון לערעורים פליליים של טקסס עצר את ביצוע ההוצאה להורג שלו ב-2016. עם זאת, בשנה שעברה בית המשפט איפשר לתיק להתחדש, וקבע תאריך חדש לביצוע ההוצאה להורג של רוברסון.

YOU MIGHT ALSO LIKE