זרעי צ'יה עם מים: האם טרנד הבריאות באמת עוזר לירידה במשקל?
זה בסך הכל נשמע לא מזיק, כוס מים עם כף של זרעי צ'יה – חצי שעה לפני האוכל, במה שיכול להגביר את תחושת השובע. האם הדיאטנים מסכימים?

האם מים עם זרעי צ'יה הם תערובת קסם לירידה במשקל? לפי הטענות של טרנד הבריאות הויראלי בטיקטוק, השתייה עשויה להיות המפתח למניעת אכילת יתר ובסופו של דבר להצלחה בירידה במשקל.

משתמשת בטיקטוק שיתפה עוד בשנת 2021 את הטריק כחלק מהסדרה הוויראלית שלה: "טרנדים בריאותיים בטיקטוק שבאמת עובדים".

פשוט לשלב כף של זרעי צ'יה עם כוס מים (אופציונלי: להוסיף ליים) ולשתות 30 דקות לפני הארוחות", היא אמרה, והוסיפה שהתערובת מגבירה תחושות שובע.

מה המדע אומר על זרעי צ'יה לירידה במשקל?

לפי הארגון הלא-מסחרי FoodPrint, זרעי צ'יה מגיעים מהצמח צ'יה, Salvia hispanica.

אין מחקר על מים עם זרעי צ'יה לירידה במשקל, או מחקר רציני רב שתומך בטענה שזרעי צ'יה לבדם מספקים יתרון זה.

מה שכן, מחקר על בעלי חיים שפורסם ב-Food Research International מצא שחולדות שצרכו זרעי צ'יה איבדו יותר שומן פנימי מאלו שלא צרכו. סקירה שפורסמה ב-Journal of Medical and Health Sciences ב-2023 הסיקה שזרעי צ'יה בשילוב עם דיאטה נמוכת קלוריות הובילה ל"ירידה משמעותית במשקל", אך גם ציינה שנדרש מחקר נוסף עם תקופות התערבות ארוכות יותר כדי לקבוע את היעילות והמינונים האופטימליים של תוספי זרעי צ'יה לניהול משקל יעיל.

מומחים מסכימים שלמרות שהמחקר מוגבל, ייתכן שיש כמה יתרונות בהוספת זרעי צ'יה לתזונת הרזיה שלך.

"זרעי צ'יה עשירים בסיבים, אשר יכולים להגביר את תחושת השובע", אומרת טרה קולינגווד, המתגוררת באורלנדו, פלורידה. הם גם מקור טוב לחלבון ולשומן, ועשויים למנוע אכילה יתר, היא מציינת.

"בקצרה: זרעי צ'יה יכולים למנוע רעב מכיוון שהם לוקחים זמן רב יותר לעיכול", אומרת קולינגווד. מצד שני, כוס מים עם זרעי צ'יה ביום לא תתקן את הנזק של בחירות תזונתיות גרועות או עודף קלורי.

YOU MIGHT ALSO LIKE