התנגשויות אלימות בבריטניה בין מתנגדי הגירה לאסלאמיסטים: זו הסיבה שאנגליה בוערת
מפגיני ימין תקפו מסגדים, מלונות המאכלסים מהגרים וגם שוטרים – בעוד שעשרות מוסלמים יצאו חמושים במצ'טות ומקלות לרחובות, וצעקו: "אללה אכבר"

כבר למעלה משבוע שרחובות בריטניה בוערים עם מחאות גדולות והתנגשויות בין קבוצות ימין המתנגדות להגירה המונית – לבין אסלאמיסטים.

המצב בבריטניה היה מתוח כבר תקופה ארוכה, אך מה שפוצץ את ההפגנות האלימות היה הפיגוע המזעזע ב-29 ביולי, כאשר שלוש ילדות בגילאי 6 עד 9 נדקרו למוות במהלך חוג ריקוד בנושא טיילור סוויפט – כאשר שמונה ילדים נוספים ושני מבוגרים נפצעו קשה.

המשטרה עצרה נער בן 17, יליד בריטניה להורים מהגרים מרואנדה, ולא מטפלת באירוע כפיגוע.

פעילי ימין קיצוני מפגינים נגד הגירה המונית (צילום: רויטרס)

אלא שהרשתות החברתיות התמלאו בפייק ניוז שטענו שהחשוד הוא מהגר מוסלמי – מה שהוביל להפגנות אנטי-מוסלמיות אלימות באזור הפיגוע – העיר סאות'פורט שבצפון אנגליה, שם התושבים הזועמים ניסו בין היתר לפגוע במסגד.

יממה לאחר ההתפרעויות בסאות'פורט, אלפי בריטים הפגינו ליד משרדו של ראש ממשלת בריטניה החדש, קיר סטארמר, ויותר מ-100 אנשים נעצרו לאחר עימותים עם המשטרה.

מאז היו מהומות ביותר מ-20 מקומות ברחבי בריטניה, מסאנדרלנד בצפון מזרח אנגליה ומנצ'סטר בצפון מערב, ועד לפלימות' בדרום מערב ובלפסט בצפון אירלנד.

במקביל, מאות מוסלמים יצאו גם כן לרחובות, ובצעדות ענק צעקו: "אללה אכבר", חלקם חמושים במקלות ובמצ'טות.

רוב ההפגנות האנטי-מהגרים כללו מאות בני אדם שהתפרעו, הציתו ניידות משטרה – והשליכו על מסגדים ושוטרים אבנים, בקבוקים ופריטים אחרים. חנויות, כולל עסקים בבעלות אסייתית, נהרסו או נבזזו.

ברות'רהאם, בצפון אנגליה, מלון שאכסן מהגרים הפך למטרה, עם חלונות שנופצו ומכולת זבל גדולה שהוצתה בחוץ.

כ-400 אנשים נעצרו מאז התחילו ההפרות, אומרים ראשי המשטרה, ויותר מ-120 אנשים הואשמו בקשר עם המהומות.

ראש הממשלה הבריטי הפנה את האצבע המאשימה רק אל "הבריונות של הימין הקיצוני", ולא התייחס לדאגות התושבים מפני ההגירה ההמונית שמביאה איתה בין היתר גם פשע וגם טרור.

הממשל הבריטי האשים פעילים בכירים נגד הגירה ונגד מוסלמים, כמו טוני רובינסון, בטענה שקידמו הפגנות גזעניות והפיצו מידע מוטעה כדי להסית את התושבים – אשר רבים מהם מתארים את עצמם כפטריוטים שמודאגים מרמות ההגירה, החוקיות והלא חוקיות, שפוגעות בחברה הבריטית.

פעילי ימין טענו שההגירה תרמה לאלימות ופשע, כולל תקיפות נשים וילדות, ושהמהגרים מקבלים יחס מועדף על ידי הפוליטיקאים.

חלק מהימין גם מאשימים את המשטרה בכך שהיא מתייחסת בחומרה רבה יותר למפגינים "פטריוטים" מאשר לאנשים המעורבים למשל בצעדות פרו-פלסטיניות.

מאז אותו פיגוע קשה בו נרצחו שלוש ילדות קטנות, כל ערב הרחובות בבריטניה מתמלאים במפגינים.

בניסיון להרגיע את ההפרות, ראש הממשלה סטארמר הבטיח שהמתפרעים יעמדו בפני החוק, ובינתיים הנחה ליצור מאות מקומות כליאה.

YOU MIGHT ALSO LIKE