הופעותיה של טיילור סוויפט בווינה בוטלו מחשש לפיגוע
שלושה מופעים בוטלו לאחר שמשטרת אוסטריה עצרה שני גברים שהואשמו בתכנון פיגועי טרור, אחד מהם התמקד בקונצרטים הקרובים שלה באצטדיון.

סיבוב ההופעות "Eras" של טיילור סוויפט בוטלו באוסטריה לאחר שגורמים רשמיים הודיעו על מעצרם של שני גברים שהואשמו בתכנון פיגוע טרור בווינה, כאשר אחד מהם התמקד בהופעות באיצטדיון שהזמרת תכננה לקיים השבוע.

משרד הפקות הקונצרטים האוסטרי, Barracuda Music, הודיע על ביטול שלוש ההופעות בפוסט באינסטגרם. כמעט 200,000 אנשים היו צפויים להגיע להופעות בווינה, שהיו אמורות להתחיל ביום חמישי. "אין לנו ברירה אלא לבטל את שלוש ההופעות המתוכננות למען בטיחות כולם", נכתב בפוסט באינסטגרם.

"זה היה פשוט הלם", אמרה מעריצה של סוויפט מרומניה. "אבל הם עשו כמיטב יכולתם כדי להגן עלינו."

גורמים רשמיים באוסטריה אמרו במסיבת עיתונאים ביום רביעי כי שני גברים נעצרו והואשמו בתכנון פיגוע טרור. אחד מהם, אזרח אוסטרי בן 19, נשבע לאחרונה אמונים לדאעש באינטרנט והתמקד בסיבוב ההופעות "Eras" כיעד פוטנציאלי, אמר פרנץ רוף, גורם ביטחון ציבורי אוסטרי.

כוחות אכיפת החוק ערכו פשיטה על ביתו של האיש בטרניץ, עיירה דרומית לווינה, ומצאו חומרים כימיים, אמר רוף, וציין כי גורמים רשמיים שלחו חוליית חבלה לבית. הגבר השני נעצר בווינה. "שני החשודים עברו רדיקליזציה באינטרנט ונקטו פעולות הכנה קונקרטיות לפיגוע טרור", נכתב בהודעה לעיתונות ממשרד הפנים האוסטרי.

כוחות אכיפת החוק תכננו להגביר את האבטחה בהופעות, שהיו מתוכננות להתקיים באצטדיון ארנסט האפל, כשלהקת פאראמור תוכננה להופיע כמופע פתיחה. גרהרד פורסטל, נשיא משטרת מדינת וינה, אמר כי כ-65,000 איש היו צפויים להשתתף בכל הופעה, עם יותר מ-15,000 מעריצים נוספים שהיו צפויים להתאסף מסביב לאצטדיון. "האיום הקונקרטי, כפי ששמעתם, צומצם, אבל נותר איום מופשט מוגבר", אמר פורסטל.

סיבוב ההופעות "Eras" החל את החלק האירופאי המרכזי שלו הקיץ הזה לאחר שהפך לתופעה תרבותית ולכוח כלכלי בארצות הברית בשנה שעברה. מעריצי הזמרת הפכו ליעד להתקפה אלימה באנגליה בשבוע שעבר, כאשר שלושה ילדים נהרגו בהתקפת סכין בסאות'פורט במהלך שיעור ריקוד בהשראת סוויפט. נער בן 17 נעצר בקשר להתקפה.

ביום רביעי בבוקר, מעריצי סוויפט מאוסטריה ומחו"ל כבר התאספו מסביב לאצטדיון, עמדו בתור לקנות סווטשירטים ובקבוקי מים של המותג של סוויפט, החליפו צמידי חברות מחרוזים שהפכו לסימן היכר של המעריצים ושוחחו על איזה שירים הכוכבת הפופ עשויה להפתיע אותם.

"יכולת לראות את כל הציפייה", אמרה אנה-מריה סארי, סטודנטית בת 23 מאוניברסיטת וינה שהגיעה לאצטדיון ביום רביעי. סארי, מעריצה ותיקה של סוויפט, גדלה ברומניה ומעולם לא הייתה לה הזדמנות לראות אותה מופיעה. כשהוכרזו תאריכי ההופעות בווינה, היא קנתה כרטיסים לכל שלושת הלילות. אבל אז, מאוחר ביום רביעי בלילה, היא קיבלה אימייל ממוכר הכרטיסים שאמר שההופעות בוטלו ושהיא תקבל החזר כספי. "זה היה פשוט הלם", היא אמרה. "אבל הם עשו כמיטב יכולתם כדי להגן עלינו."

תאריכי ההופעות הבאים מתוכננים לשבוע הבא באצטדיון וומבלי באנגליה.

YOU MIGHT ALSO LIKE