ה-CDC מזהיר: התפרצות ליסטריה מבשר מעדניות
למעלה מ-25 בני אדם חלו ואושפזו, ושני בני אדם מתו – אחד מאילינוי ואחד מניו ג'רזי, בעקבות מה שרשויות הבריאות חוששות שמדובר בבשר מזוהם

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מזהיר את האמריקאים מפני מגפת ליסטריה שגרמה ליותר מ-25 אנשים ברחבי 12 מדינות להתאשפז, וייתכן שקשורה לבשר מדעניות.

נכון ליום שישי, 28 אנשים חלו ואושפזו - ושני אנשים מתו, אחד מאילינוי ואחד מניו ג'רזי, כך לפי הסוכנות הפדרלית לבריאות.

ניו יורק היא המדינה עם הכי הרבה מקרים, שבעה, אחריה מרילנד עם שישה. מדינות שדיווחו גם כן על מקרים כוללות אילינוי, ג'ורג'יה, מסצ'וסטס, מינסוטה, מיזורי, ניו ג'רזי, צפון קרוליינה, פנסילבניה, וירג'יניה וויסקונסין.

"המספר האמיתי של אנשים חולים במגפה זו כנראה גבוה יותר מהמספר שדווח, והמגפה עשויה שלא להיות מוגבלת למדינות עם מחלות ידועות", כתב ה-CDC בעדכון שלו ביום שישי. "זה בגלל שחלק מהאנשים מחלימים ללא טיפול רפואי ולא נבדקים לליסטריה. בנוסף, מחלות אחרונות עשויות עדיין שלא להיות מדווחות מכיוון שלרוב לוקח 3 עד 4 שבועות לקבוע אם חולה הוא חלק מהתפרצות."

ה-CDC מסר כי הוא ושותפיו, כולל שירות בטיחות המזון של משרד החקלאות של ארצות הברית ,אוספים נתונים כדי לקבוע את מקור ההתפרצות. רבים מהחולים במגפה זו דיווחו שאכלו בשרים שנחתכו בדלפקי מעדניות לפני שחלו.

"מתוך 18 אנשים שהיה ניתן לראיין, 16 דיווחו שאכלו בשר שנחתך במעדניות, בעיקר הודו וחזיר חתוך בדלפקים סופרמרקטים וחנויות מזון אחרות", מסר ה-CDC.

YOU MIGHT ALSO LIKE