החלטה דרמטית: תיק המסמכים המסווגים נגד טראמפ בוטל
שעות אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר, השופטת הפדרלית מפלורידה קבעה כי תיק המסמכים, וכך גם כתב האישום נגדו – בוטל עקב "מינוי היועץ המחיוד שהפר את חוקת ארה"ב"

השופטת הפדרלית איילין קאנון פסקה באופן דרמטי כי תיק המסמכים המסווגים נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בוטל – זאת פחות מ-48 שעות לאחר ניסיון ההתנקשות בעצרת הבחירות בפנסילבניה.

הנשיא לשעבר הואשם בכך שכאשר עזב את הבית הלבן בתום כהונתו, הוא לקח מסמכים מסווגים עם רגישות גבוהה לביטחון הלאומי, אל ביתו שבמאר-א-לאגו. באוגוסט 2022, כזכור, סוכני FBI פשטו על האחוזה בפלורידה וביצעו חיפוש.

השופטת קאנון מפלורידה דחתה את התיק על סמן "הפרות" הקשורות למינויים – כאשר טענה שמינויו של היועץ המיוחד ג'ק סמית' אינו חוקתי.

"כתב האישום מבוטל מכיוון שמינויו של היועץ המיוחד סמית' מפר את סעיף המינויים של חוקת ארצות הברית", כתבה השופטת המחוזית ביום שני.

 מוקדם יותר החודש, טראמפ ביקש לדחות זמנית את משפט תיק המסמכים המסווגים נגדו, זאת לאחר שבית המשפט העליון של ארצות הברית קבע כי לנשיאים יש חסינות למעשים רשמיים שהתרחשו בזמן כהונתן.

החלטתה של השופטת קאנון מגיעה שעות לפני שהוועידה הלאומית הרפובליקנית יוצאת לדרך, ובסופה מועמדותו של טראמפ לראשות המפלגה הרפובליקנית צפויה להפוך לרשמית, והוא צפוי להכריז מי ירוץ לצידו כסגן.

YOU MIGHT ALSO LIKE