על חוסן נפשי: מומחה חושף שישה דברים שמושתפים לאנשים חזקים מנטלית
סקוט מאוץ מסביר על החשיבות בעבודה עצמית הממוקדת על ויסות רגשות ושליטה במחשבות ובהתנהגות, זאת כדי שלא "תבזבזו אנרגיה מנטלית יקרה המסיחה את הדעת ממימוש הפוטנציאל"

הסוד לחיים מוצלחים ומאושרים הוא היכולת שלך להרים את עצמך כאשר החיים נראים קשים מנשוא.

כך טוען סקוט מאוץ, מרצה וקואוצ'ר שכתב לאחרונה ספר בו טען שהאנשים המצליחים ביותר הם אלו שהכי חזקים מנטלית - אלו שיכולים לווסת רגשות ולשלוט במחשבות ובהתנהגויות שלהם.

מאוץ בילה שלושה עשורים במחקר כיצד מנהיגים הופכים לחזקים מנטלית וקבע שהם נשענים על שישה גורמים מרכזיים: ביטחון עצמי, עוצמה, אומץ, קבלת החלטות, מיקוד במטרות והעברת מסרים.

מאוץ אמר שיש מספר משפטים שכל אדם יכול לומר לעצמו מדי יום שיכולים לחזק את עמידותו הנפשית על ידי חיזוק התת מודע, שיסייעו להתמווד עם אתגרים עתידיים.

כך למשל, מאוץ טען שאנשים עם עמידות נפשית גבוהה אשר סובלים מחוסר ביטחון עצמי, נוטים להגיד לעצמם את המשפט: "אני מספיק".

הוא הדגיש כי אנשים שדיווחו על רמות גבוהות של ביטחון עצמי נהנים לרוב מהצלחה רבה יותר, מקצועית ואישית, לעומת אנשים ללא ביטחון עצמי, לפי המכון ללמידה וביצועים.

"במקום להתמקד בהבדלים או בחולשות שאתה עשוי לחשוב שיש לך, התחל להאמין שמה שהופך אותך לייחודי יכול למעשה להניע את הצלחתך", כתב.

חוסן נפשי נמדד גם בהתמודדות עם מצבים קשים, כאשר לדבריו של מאוץ אנשים חזקים יגיבו עם אתגרים בשאלה: "אילו הזדמנויות יוצאות מפה", והסביר כי הסבת אתגר להזדמנות עוזרת למוח לעבד את הבעיה.

הוא גם התייחס לחוסר החלטיות כבעיה הקשורה לביטחון עצמי נמוך, פחד מכישלון או חרדה – ואמר שחידוד כישורי ההחלטה יכולים לעשות פלאים.

לבסוף הוא אמר: "בזבוז אנרגיה מנטלית יקרה בדאגה לגורמים שהם לא בשליטתך, מסיח את הדעת מלהקדיש את כל הפוטנציאל שלך למשימה שלפניך".

YOU MIGHT ALSO LIKE