ארה"ב שוקלת הסכם חד-צדדי עם חמאס לשחרור חטופים בעלי אזרחות אמריקאית
המעצמה הצבאית החזקה בעולם לא ממתינה לישראל ותנסה להוציא מתוך ידי חמאס את כל החטופים בעלי האזרחות האמריקאית במו"מ נפרד בלי ישראל

בכירים בוושינגטון שוקלים עסקה עם מחבלי חמאס כדי לשחרר בני ערובה אמריקאים המוחזקים בעזה, כך דיווחה רשת NBC ביום שני, בהסתמך על מקורות המקורבים לנושא. על פי הדיווח, חמישה אזרחים אמריקאים מוחזקים בעזה, יחד עם גופות שלושה נוספים אשר נרצחו, ככל הנראה, במהלך מתקפת חמאס על ישראל באוקטובר האחרון.

על פי הדיווח, אם השיחות להפסקת אש בין ישראל לחמאס יכשלו, ארה"ב עשויה להגיע להסכם חד-צדדי עם חמאס ללא השתתפות הרשויות הישראליות, כאשר קטאר תתווך את המגעים.

המקורות של NBC לא פרטו מה עשויה ארה"ב להציע לחמאס בתמורה לשחרור בני הערובה, אך ציינו כי ייתכן שחמאס יראה בהזדמנות זו לחץ על יחסיה של וושינגטון עם ישראל, ואולי יאלץ את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, להסכים לגרסת החמאס הנוכחית של הצעת הפסקת האש.

הבית הלבן סירב להגיב לידיעה.

חמאס חטף כ-250 חטופים במהלך התקפתו על ישראל ב-7 באוקטובר, מה שהביא להתחלת המלחמה הנוכחית.

כמחצית מהחטופים הוחלפו בשבוע האחרון של נובמבר תמורת אסירים פלסטינים במהלך הפסקת אש שבועית, ועוד שבעה שוחררו במהלך פשיטות של כוחות צה"ל. מבצע החילוץ האחרון התרחש בשבוע שעבר במחנה הפליטים נוסיראת במרכז עזה, ובו שוחררו ארבעה חטופים, ביניהם האזרח הרוסי אנדריי קוזלוב.

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר ביום שבת כי כ-120 בני ערובה עדיין מוחזקים בידי חמאס.  ללא מידע ברור האם כולם עדיין בחיים.

נתניהו ניצב בפני ביקורת חריפה על כישלונו לשחרר את החטופים, כאשר משפחות החטופים מארגנות הפגנות המוניות שקראו לפעולה ממשלתית.

בסוף מאי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציע הצעה להפסקת אש בעזה, שבה ישוחררו כל בני הערובה הנותרים בתמורה לכך שישראל תקבל הפסקת אש של שישה שבועות עם חמאס, ולאחר מכן הפסקת אש קבועה ונסיגה סופית של כוחותיה מעזה.

עם זאת, מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, הבהיר בשבוע שעבר שהארגון אינו מרוצה מההצעה בשל אופיה ההדרגתי.

YOU MIGHT ALSO LIKE