"דולר ג'נרל" 'תחסל' את רוב קופות הצ'ק-אאוט העצמי - נראה שהסיבה לכך כבר ברורה..
החברה מסירה עמדות שירות עצמי בכדי להפחית את היקף הגניבות ולהגביר את מעורבות הלקוחות על רקע מגמה חיובית בכמות המכירות הרבעונית ותחזית שנתית חיובית

שינוי מגמה בעולם הקמעונאות.

מנכ"ל דולאר ג'נרל, טוד ואסוס, הודיע כי עמדות שירות עצמי (קופות צ'ק אאוט) יישארו פתוחות רק במספר מצומצם של חנויות בעלות נפח מכירות רב בתאגיד הענק.

ואסוס הדגיש כי המעבר יוביל להגברת מעורבות הלקוחות ויאפשר לחברה להתחיל להפחית את היקף הגניבות "הממשיכות להיות אתגר משמעותי בעסק שלנו", אמר ואסוס.

בנוסף לכך ואסוס ציין כי צוותי שרשרת האספקה של החברה פועלים לצמצום הגניבות לאורך שרשרת האספקה.

החברה מתמקדת גם בנוכחות עקבית יותר בקדמת החנות והסרת מוצרים בעלי סיכון גבוה לגניבה.

חלק נוסף מיוזמות הפחתת הגניבות כולל הפחתת תחלופת מנהלי החנויות. החברה אכן חוותה ירידה בתחלופה בכל רמות התפעול הקמעונאי שלה.

למרות החששות, ביצועי הרבעון הראשון של דולאר ג'נרל עלו על ציפיות האנליסטים, עם מכירות טובות מהמצופה, תנועה מוגברת ומרווח תפעולי חיובי.

ואסוס גם התייחס במהלך שיחת רווחים לרגישות הצרכנים הקשורה להוצאות בלתי מחויבות.

הצרכנים "ממשיכים להיות מכוונים לערך בקניותיהם, מה שמתבטא בצמיחה מואצת במכירות המותגים הפרטיים ובמעורבות מוגברת עם מוצרים במחיר של דולר אחד או פחות," אמר ואסוס.

"חשוב לציין שאנחנו ממשיכים להצליח עם לקוחות הליבה שלנו בזמן שאנחנו צומחים עם לקוחות בעלי הכנסה בינונית וגבוהה מקבוצות סמוכות".

אנליסטים של וולס פארגו, בראשות אדוארד קלי, ציינו כי ביצועי הרבעון הראשון של דולאר ג'נרל מצביעים על כך שהחברה נמצאת במסלול לשיפור מסוים.

"למרות שאנחנו מאוכזבים לשמוע שההנהלה מודה בקשיים הגדולים מהמצופה הקשורים לגניבות ולשינויים, השוליים לא נפגעו", ציינו האנליסטים.

ניל סונדרס, מנכ"ל גלובל-דאטה, חיזק את הדברים ותיאר את שנת 2023 כקשה עבור הקמעונאית, אך ציין כי הרבעון הראשון מעיד על תחילתו של שינוי חיובי.

"דולאר ג'נרל נשארת חברה רווחית ויוצרת תשואה סבירה," אמר סונדרס.

"עם זאת, אנו מאמינים שצמיחת הרווח תישאר מוגבלת השנה עקב השקעות נמשכות. לדעתנו, דולאר ג'נרל קיבלה את ההחלטה הנכונה להגן על המכירות ונתח הלקוחות בטווח הקצר, גם אם זה יעלה על חשבון השוליים".

בתחזית לרבעון השני, החברה צופה גידול במכירות בטווח של 2%. דולאר ג'נרל חזרה על תחזית שנתית של גידול במכירות נטו בטווח של 6% עד 6.7%.

YOU MIGHT ALSO LIKE