היכן נמצאות עתודות הנפט הגדולות בעולם?
העולם נע על בסיס אנרגיה, וכשאנו מדברים על אנרגיה אנו מדברים בעיקר על נפט - תגלית רוסית יוצאת דופן באנטארקטיקה עתידה לשנות את מפת הזהב השחור העולמית

רוסיה גילתה לכאורה עתודות נפט עצומות בשטח הבריטי של אנטארקטיקה. על פי מסמכים שהוצגו בפני ועדת הביקורת הסביבתית של בית הנבחרים הבריטי בתחילת מאי, התגלית נעשתה על ידי כלי מחקר רוסיים בים ודל, חלק מהשטח האנטארקטי הנתבע על ידי בריטניה.

ההערכה היא כי העתודות שהתגלו מכילות כ-511 מיליארד חביות נפט, כ-10 פעמים מהתפוקה של הים הצפוני ב-50 השנים האחרונות.

עם זאת, כפי שמדווחת אנה פלק מ-Statista, ניצול הפחמימנים באנטארקטיקה אסור בהחלט.

מאז חתימת אמנת אנטארקטיקה ב-1959 (שנכנסה לתוקף ב-1961), היבשת שמורה לפעילויות של שלום בלבד, ואינה יכולה להיות "לא זירה ולא מושא למחלוקות בינלאומיות".

לכן אנטארקטיקה משמשת בעיקר למטרות מדעיות, בעיקר למחקר בנושא שינויי האקלים.

התגלית הרוסית העלתה חששות בקהילה המדעית.

על פי הדיווחים, קלאוס דודס, מומחה לאנטארקטיקה ופרופסור בקולג' רויאל הולווי בלונדון, אמר לחברי הפרלמנט הבריטי כי המחקר הרוסי יכול להיות "החלטה מודעת להחליש את הסטנדרטים של מחקר סייסמי באנטארקטיקה, ובסופו של דבר צעד ראשון לקראת פעולות ניצול עתידיות".

אז כמה מאגרי נפט יש בעולם?.

כפי שמראה האינפוגרפיקה הזו, המבוססת על הדוח השנתי האחרון של ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC), גודל עתודות הנפט שהתגלו באנטארקטיקה הוא משמעותי.

Infographic: Where Are the Largest Oil Reserves? | Statista

עם הערכה של 511 מיליארד חביות, האזור יהיה מדורג כשני בגודלו מבחינת עתודות נפט גולמי בעולם, אחרי המזרח התיכון בלבד, שעתודותיו המוכחות עמדו על יותר מ-871 מיליארד חביות ב-2022.

זה גם מייצג מספר כמעט כפול מהעתודות הידועות שיש לערב הסעודית, המדינה עם עתודות הנפט המוכחות השניות בגודלן בעולם (אחרי ונצואלה, שעתודותיה דחוסות וקשות יותר לעיבוד, ולכן פחות רווחיות).

YOU MIGHT ALSO LIKE