קליפורניה: מאות צועדים פרו-פלסטינים בלב קמפוס UCLA הקימו מחדש מאהל
ביום שראש האוניברסיטה העיד בפני הקונגרס על המאמצים להילחם באנטישמיות בקמפוס, דווקא אז החליטו הפעילים הפרו-פלסטינים להקים מאהל נוסף ב-UCLA

דווקא ביום בו העיד ראש אוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס בפני הקונגרס על מאמציו להילחם באנטישמיות בקמפוס, החלו שוב פעילים פרו-פלסטינים להקים בריקדות ומאהל חדש ב-UCLA.

המפגינים השתמשו בשולחנות, גדרות מתכת, דיקט וחומרים אחרים כדי לחסום את החלק מהקמפוס שבין אולמות קרקהוף ומור, ואת שביל ההליכה הראשי המשמש סטודנטים שחוצים את המתחם הממוקדם בווסטווד.

הקבוצה הידועה לשמצה Students for Justice in Palestine פרסמה באינסטגרם כי הקימה "מאהל שני בפטיו קרקהוף", והוסיפה, "אנחנו זקוקים לתמיכה במספרים בהקדם האפשרי',' הקבוצה גם הזהירה שהפעולה עלולה להוביל למעצר - "אנא קחו את הזמן להעריך את הסיכון לפני שאתם מגיעים". אנשי האבטחה בקמפוס תפסו עמדות סביב המאהל, ובסופו של דבר הצטרפו אליהם אנשי משטרת האוניברסיטה כמו גם אני מחלקת המשטרה של סנטה מוניקה ולוס אנג'לס לצד כמה סגני שריף של מחוז לוס אנג'לס. כוחות המשטרה נכנסו לכוננות טקטית במקביל לאחר שתומכי המחאה החלו לעוט על שטח הקמפוס. השוטרים בתחילה מנעו מאנשים נוספים להיכנס למאהל החסום, ואף מנעו מאנשים להעביר מזון או מים למפגינים שבתוכו.

"נאמר לנו שההנחיה הזו הגיעה מהמשרד לבטיחות בקמפוס", אמר חבר סגל.

"המשרד לבטיחות בקמפוס הוא משרד מזעזע, חדש, לכאורה ממוקד בטיחות, אדמיניסטרטיבי... אני אפילו לא יודע איך לקרוא לזה... תמנון? שהוקם בלי שום פיקוח של הפקולטה, שהוקם בלי כל פיקוח חקיקתי וכעת, כנראה, אינו אחראי לאיש", אמר איש הסגל הממורמר וככל הנראה לא חובב ציון של ממש.

"כששאלו מדוע, הם אמרו ככל הנראה, מישהו, אנחנו לא יודעים מי, הכריז שזו אסיפה בלתי חוקית".

"ובכן, אנחנו לא מסכימים. אנחנו מאמינים של[לסטודנטים] יש את הזכות להפגין בדרכי שלום, גם אם זה היה בלתי חוקי, האם אין חובה חוקית וזכות אדם לתת להם מזון ומים. אתה לא יכול להשתמש בטכניקת עינויים על ידי מניעת מזון ומים כדי לאלץ אותם לעשות משהו בניגוד לרצונם", אמר איש הסגל.

לא ברור כמה מפגינים השתתפו במאהל אך מוקדם אחר הצהריים של יום חמישי, המשטרה הכריזה על ההתכנסות כאסיפה בלתי חוקית ורשויות אכיפת החוק יצרו קו התכתשות בין השטח החסום לבין כמה מאות תומכים שנאספו מחוץ למאהל.

בסביבות השעה 13:00, המשטרה עשתה את דרכה לאזור המאהל, ונראה היה כי הרחבה התפנתה ברובה.

הקבוצה שנאספה מחוץ למאהל נסוגה אז מהמשטרה והחלה לצעוד בהמוניה ברחבי הקמפוס.

לאחר מכן הצטברה הקבוצה מחוץ למרפי הול.

נכון לעתה, נותר לחכות ולראות את המשך ההתפתחויות.

YOU MIGHT ALSO LIKE