בוקר או ערב: מתי כדאי לכם להתאמן – וכיצד השעה תשפיעה על התוצאות
המסקנה היא ברורה – שכל עוד אתם מתאמנים באופן עקבי, אתם תראו תוצאות. השאלה היא האם אתם מחפשים להוריד אחוזי שומן או לפתח שרירים

תזמון האימון הגופני היומי – בבוקר או בערב - הוא נושא שתמיד נתון לוויכוח, ומחקרים רבים מציגים ממצאים שונים המסתמכים על מגוון גורמים ותוצאות רצויות.

ההסכמה הכללית של אנשי מקצוע בתחום הכושר, היא שאימון בבוקר הוא הזמן הטוב ביותר עבור רוב האנשים.

אבל אולי זה לא המקרה עבורכם, שכן כל גוף הוא שונה – בעוד שפעילות גופנית בזמנים שונים במהלך היום יכולה להשפיע על הגוף בדרכים אחרות.

מחקר מצא שפעילות גופנית בשעות הבוקר ועל בטן ריקה יכולה להגביר את קצב חילוף החומרים ולעזור לשרוף יותר קלוריות במהלך האימון.

ליתר דיוק, פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בין השעות 7 בבוקר ל-9 בבוקר, יהיה התזמון הטוב ביותר למי שמחפש לרדת במשקל. כך עולה מהמחקר, שמצא כי אלו שהתאמנו מוקדם בבוקר היו עם מסת גוף נמוכה יותר ומותניים צרות יותר מאשר קבוצות אחרות.

מעבר ליתרונות הפיזיים האפשריים, אימון בשעות הבוקר המוקדמות יכול לסייע לכם לשמור על אנרגיה במהלך היום. אבל לאימוני ערב גם יש השפעות חיוביות – פשוט אחרות.

מחקר מצא כי נשים אשר מתאמנות בשעות הבוקר מצליחות יותר להוריד את לחץ הדם או להפחית שומן בטני – בעוד שאלה המתאמנות בערב מצליחות יותר לפתח שרירים ולשפר את מצב הרוח.

בקרב גברים, התוצאות היו מעט שונות. פעילות גופנית בבוקר עזרה להם לשרוף יותר שומן, אבל אימוני ערב היו טובים יותר עבור הורדת לחץ דם, הורדת הסיכון למחלות לב ולמנוע תחושת עייפות.

אבל לבסוף, הרוב מסכימים – הגורם החשוב ביותר בתזמון האימון, הוא למצוא את הזמן המתאים לכם ולהיות עקביים.

YOU MIGHT ALSO LIKE