נוטלים כדורים להפרעות קשב וריכוז? שימו לב למחקר הזה
שלא כמו בעבר, קבלת מרשם לאדרל או ריטלין לא דורשת הרבה מאמץ – וזאת למרות אזהרות של מומחים רבים, כולל במחקר האחרון שבחן עשרות אלפי אמריקאים בוגרים

כמות האבחנות של הפרעות קשב וריכוז זינקו בשנים האחרונות – וכך גם המרשמים לתרופות השונות שמסייעות לילדים ולמבוגרים לשבת על הכסא ולבצע את המטלות. ולמרות שהכדורים כל כך פופולריים, הם עלולים לגרום לנזק ללב.

חוקרים מאוניברסיטת קולורדו קיבלו מ-80 בתי חולים ברחבי ארה"ב נתונים של למעלה מ-25,000 אמריקאים בין הגילאים 20 עד 40, שמקבלים מרשם לאדרל או ריטלין.

(צילום: Getty Images)

הממצאים הצביעו על כך שלאותה קבוצה היה סיכוי של כמעט 60 אחוזים לחוות בעיות בלב שמונה שנים אחרי תחילת נטילת הכדורים באופן קבוע, זאת כמובן בהשוואה לאנשים עם בעיות קשה וריכוז שלא חיפשו פתרון רפואי כימי.

התרופות הללו הן ממריצות ופועלות על ידי שינוי רמות הכימיקלים במוח מה שמסייע לשפר את הריכוז והמיקוד, אבל מאותה סיבה הן גם עלולות להגביר את לחץ הדם על ידי כך שהלב פועם מהר יותר ובעוצמה חזקה יותר.

נטילת הכדורים לאורך זמן, יכולה להחליש את הלב ולהוביל לכך ששריר הלב נעשה עבה, נוקשה וגדול יותר. זה יכול להוביל לדופק לא סדיר, אי ספיקת לב או אפילו דום לב.

המחקר הזה מגיע על רקע חששות כבדים שהפרעת קשב והריכוז, ADHD או ADD, מאובחנת יתר על המידה ובקלות יתרה – והדו"ח האחרון מציג כי אחד מכל שבע בנים בארה"ב בגילי 5 עד 17 מאובחן עם הפרעת קשב היפראקטיבית.

רבים מהם מקבלים מרשם לאדרל או ריטלין, כאשר מעבר לנזק ארוך הטווח – יש לתרופות האלה תופעות לוואי מיידיות כמו נדודי שינה, עצבנות וחרדה.

YOU MIGHT ALSO LIKE