ארה"ב ממשיכה לשבור שיאים – בכמות הקורבנות ממנות יתר
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם נתונים טרגיים במיוחד, לפיהם בשנת 2022 נשבר שיא נוסף של כמות האמריקאים שמתו כתוצאה ממנת יתר, בעיקר מפנטניל ואופיואידים סינתטיים אחרים

מקרי המוות ממנת יתר של סמים ממשיכים לעלות והם שברו שיא נוסף בשנת 2022, כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו בדו"ח חדש של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

הסוכנות האמריקאית מדווחת כי 107,941 אמריקאים מתו ממנת יתר של סמים בשנת 2022, מה שמציין עלייה של אחוז אחד בכמות מקרי המוות כתוצאה מסמים שנרשמה בשנת 2021. מדובר במגמה מוכרת בשני העשורים האחרונים, שכן כמעט בכל שנה ישנה עלייה במספר המנות הקטלניות.

שיעור מנות היתר הקטלניות בקרב נשים ירד השנה לראשונה מזה חמש שנים, אם כי בקרב גברים המספרים רק המשיכו לעלות.

לפי ה-CDC, גברים מהווים כ-70% ממקרי המוות ממנת יתר בארצות הברית, תופעה המוסברת על ידי מחקרים שהוכיחו כי גברים עשויים להיות רגישים יותר לגורמים ביולוגיים וחברתיים שתורמים למינוני יתר של סמים.

כמו כן, נמצא כי ילידים אמריקאים וילידי אלסקה תפסו נתח גדול יותר במקרי המוות, ובשנת 2022 השיעור בקרב אוכלוסיות אלו זינק ב-15 אחוזים. שיעור התמותה עלה גם בקרב אנשים שחורים, היספנים ואסייתים – אך ירד בקרב לבנים.

מספר מקרי המוות מהרואין ואופיואידים כמו מורפיות ואוקסיקודון פחתו – אך מנגד מספר מנות היתר מפנטניל ואפיואידים סינתטיים אחרים המשיכו במגמת עלייה תלולה. גם מנות יתר כתוצאה מצריכת קוקאין ראו עלייה במהלך שנת 2022, ביותר מ-12%.

YOU MIGHT ALSO LIKE