המחקר שמסעיר את הרשת: דיאטת צום לסירוגין מעמידה את חייכם בסכנה גדולה
ממצאי המחקר הצביעו על עלייה של 91 אחוזים בסיכון למות מהתקף לב או שבץ, זאת על פני אנשים שאוכלים בחלון זמן של 12 עד 16 שעות ביום

שיטת הצום לסירוגין – בה אנשים צמים במשך 16 שעות ואוכלים בשמונה הנותרות, היא אחת מתוכניות הדיאטה הפופולריות ביותר כבר שנים רבות, שהוכחה על ידי מחקרים רבים והופצה על ידי סלבריטאים כמו ג'ניפר לופז, ג'ניפר אניסטון והיידי קלום.

אבל בימים האחרונים הרשת סוערת בעקבות מחקר חדש שפורסם שטוען כי הצום לסירוגין קשור ישירות להגברת הסיכון למות ממחלות לב וכלי דם.

(צילום: Getty Images)

החוקרים ניתחו את הרגלי האכילה של יותר מ-20,000 מבגורים בארצות הברית, שגילם הממוצע היה 49, זאת לאורך תקופה ממוצעת של שמונה שנים. החוקרים הסתמכו על דיווחים של המשתתפים ועל תוצאות בדיקות בריאות.

הממצאים היו מדהימים. אלה העוקבים אחר שיטת הצום לסירוגין מעלים ב-91% את הסיכון שלהם למות מסיבות קרדיווסקולריות, כמו התקף לב או שבץ, זאת על פני אנשים שמזינים את עצמם על פני 12 עד 16 שעות ביום.

אחד המחברים, ד"ר וונזה ז'ונג, אמר בהצהרה לתקשורת כי "הממצאים שלנו מעודדים גישה זהירה יותר, מותאמת אישית להמלצות תזונתיות, המבטיחות שהן תואמות למצב הבריאות של האדם ולראיות המדעיות העדכניות ביותר".

אבל מנגד, ד"ר כריסטופר ד. גרדנר מאונ' סטנפרוד, מתח ביקורת על כך שהמחקר הסתמך על דיווח עצמי של המטופלים.

"הדיווחים שלהם מושפעים מהזיכרון, ולכן לא ניתן להעריך במדויק את דפוסי האכילה האופייניים", אמר ד"ר גרדנר, שהוסיף כי במחקר עתידי יש לשים דגש על הערך התזונתי. "ללא המידע הזה", הסביר, "לא ניתן לקבוע אם צפיפות החומרים התזונתיים עשויה להיות הסבר חלופי לממצאים המתמקדים בחלון זמן האכילה".

YOU MIGHT ALSO LIKE