התקרקעות: היתרונות והסיכונים בללכת יחפים
החיבור לקרקע בהחלט מספק יתרונות שונים מבחינה נפשית ופיזית, אבל זה לא אומר שאתם צריכים לשכוח לחלוטין את הנעליים שלכם. ההפך הוא הנכון

טרנד ההתקרקעות כבר מזמן הפך לפופולרי, כאשר יש הטוענים שהליכה ללא נעליים מציעה יתרונות בריאותיים הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. וזה נכון, אבל רק חלקית.

ד"ר מייגן קלי, עוזרת פרופ' לניתוחי כף הרגל הקרסול בבית החולים מאונט סיני שבמנהטן הסבירה כי ללכת ללא נעליים הוא לא רעיון רע, וזה בהחלט יכול לחזק את השרירים הקטנים בכפות הרגליים – מה שעוזר ליציבות הכללית.

"עם חיזוק אצבעות הרגליים ועבודה על טווח התנועה שלהן, יכולות להיות השפעות מועילות על כוח ושיווי משקל", אמרה ד"ר קלי.

אבל במקום לנסות להחיל אורח חיים יחף – כדאי להתמקד בפעילויות ספציפיות ש"עדיף לעשות ללא נעליים", כמו יוגה, פילאטים וסוגים שונים של אומנויות לחימה. הסיבה לכך, הסבירה ד"ר קלי, היא דאגה להגינייה.

"רוב הפעילויות הללו מבוצעות בתוך הבית, בסביבה מבוקרת שפחיתה את הסיכון לזיהומים", אבל אי אפשר לומר את אותו הדבר על הליכה ללא נעליים בערים, חנויות ואפילו חופים או יערות. לכן, לדבריה של הדוקטור, כדאי לדעת מתי נכון לנעול נעליים.

"זה לא נדיר לראות כתם חום על המדרכה עם כמות עצומה של חיידקים מצואה של בעלי חיים או אפילו בני אדם, אשפה וכו, ואתם לא רוצים לחשוף את עצמכם ואת העור שלכם ולהביא את החיידקים הללו לביתכם", אמרה.

"באופן כללי, לעור שלנו יש תפקיד חשוב להגן עלינו מזיהומים, אבל אם שכבת ההגנה הזו נפגעת, למשל על ידי דריכה על זכוכית או אבן המוקפת בכמות משמעותית של חיידקים, זה יכול להוביל לזיהום חמור בכף הרגל".

גם טמפרטורת המשטח עליו אתם הולכים יכולה להשפיע לרעה, כמו כוויות חום או קול בכפות הרגליים.

הפתרון האידיאלי, לפי אוסטין הול שהוא רופא פודיאטר ומנתח כף רגל וקרסול, הוא נעליים תומכות ומותאמות במידת האפשר, מה "שיסייע במניעת כאבים בכל הגוף... הליכה מערבת את כל הגוף ובעיקר את החצי התחתון, כך שנעליים מתאימות ותומכות יסייעו מאוד".

לבסוף, חשוב לזכור שהמדיה החברתית מלאה בפיסות מידע שלא מוערכות על ידי אנשי מקצוע ובקלות ניתן לאבד את ההקשר. כך שחשוב לדאוג לאמת את המידע שאתם קוראים.

YOU MIGHT ALSO LIKE