סיבה לדאגה: עשרות מיליוני אמריקאים שותים ממי ברז – בהם יש 'כימיקלים לנצח'
התרכובת הכימיקלית אשר נקשרת ישירות לבעיות בריאותיות רבות כמו סרטן, נמצאת על מחבתות או אריזות אוכל, ובקלות מגיעה למערכת המים הציבורית ממנה אנו שותים

למעלה מ-70 מיליון אמריקאים שותים מים מהברז שמכילים 'כימיקלים לנצח" שכמובן רעילים מאוד וקשורים ישירות לסרטן.

הכימיקלים האלה, פולויפלואורואלקליל (PFAS), הם מיקרסקופיים ומעשה ידי אדם – והשם 'כימיקלים לנצח' ניתן להם בגלל שיכול לקחת אלפי שנים עד שהם יתפרקו בסביבה או בגוף האדם.

כאמור, הם נקשרו למספר בעיות בראיותיות, כמו כמה סוגי סרטן, הפרעות הורמונליות ונזק לכבד, והבעיות הבריאותיות הללו עולות לארצות הברית לפחות 250 מיליארד דולר בשנה.

הממצאים החדשים מראים כי PFAS קיימים ב-33% מהמערכות שנבדקו על ידי הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA) – כאשר התופעה נפוצה מאוד בערי חוף צפופות, בעיקר בחוף המזרחי כמו בניו יורק, מסצ'וסטס ופנסילבניה.

בתחילת החודש, ה-EPA פרסם נתונים המשקפים בדיקות שנערכו במהלך השנה החולפת ב-3,700 מערכות מים ברחבי המדינה, המהווים שליש מאספקת המים הציבורית. "ההיקף של PFAS הוא כנראה נפוץ הרבה יותר", אמר דובר הארגון האקטיבסטי, Environment Working Group.

אותה תרכובת כימיקלית של PFAS, מטרתה לדחוץ מים ושמן, והיא נמצאת למשל על כלי בישול כדי שלא יהיו דביקים ויהיו קלים לניקוי, או על מעילים ואוהלים כך שהם יעמדו בגשם.

וכך, ה-PFAS יכול לחלחל בקלות לתוך אספקת המים שלנו – פשוט על ידי שטיפת כלים. התרכובת יכולה להגיע למזון שלנו גם על ידי האריזה עמידה בשמן, כמו בהמבורגרים. הכימיקלים נפוצים גם בחומרי הדברה המשמשים להאכלת יבולים.

כ-270 מיליון אמריקאים מסתמכים על מקורות ציבוריים למי השתייה שלהם, בעוד ש-40 מיליון נוספים משתמשים במקורות מים פרטיים – כאשר כיום, כולם יכולים להיות מושפעים מהכימיקלים המיקרוסקופיים הנצחיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE