גברים, זה בשבילכם: שלוש דרכים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית
פעילויות גופניות ספציפיות יכולות להוריד ב-35 אחוזים את הסיכוי שתפתחו את סרטן הערמונית, שהוא הנפוץ ביותר בקרב גברים

מחקר חדש מצביע על כך שגברים יכולים להפחית את הסיכוי שלהם לפתח סרטן הערמונית בשליש, זאת באמצעות שלושה דרכים פשוטות: ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה.

אלה שדאגו ושיפרו את סיבולת הלב ריאה בלפחות שלושה אחוזים, היו בסיכון נמוך ב-35 אחוזים בלפתח את סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים.

החוקרים ניתחו נתונים על רמות הפעילות הגופנית, גובה ומסת הגוף של למעלה מ-57,600 גברים, זאת לצד מידע על אורח החיים והבריאות שלהם, עם תוצאות של לפחות שני מבחני כושר.

הגברים חולקו לשלוש קבוצות, שכל אחת עברה אימונים בעוצמה שונה. במהלך שבע שנות המחקר, 592 גברים אובחנו עם סרטן הערמונית ו-46 מתו מהמחלה.

אלה ששיפרו את רמת הכושר שלהם בשלושה אחוזים, היו בסיכון נמוך ב-35% לחלות. חוקרים מבית הספר השוודי למדעי הספורט והבריאות, אמרו כי התוצאות "מדגישות את התפקיד החשוב של תמיכ בציבור הרחב להגביר את סיבולת הלב-ריאה ולשאוף לשפר את רמות הכושר".

סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר בקרב גברים בבריטניה, כאשר 1 מכל 8 גברים אובחן עם סרטן הערמונית במהלך חייהם.

סיימון גרייבסון, עוזר מנהל מחקר על סרטן הערמונית בבריטניה, אמר כי מדובר במחקר "מעניין" אשר "מתווסף למחקרים קודמים המראים קשרים אפשריים בין פעילות גופנית לבין סבירות נמוכה לחלות".

"שמירה על כושר ותזונה מאוזנת הן טובות לבריאות ולרווחה הכללית של כל גבר – ועדיין, אנחנו לא יודעים באופן סופי אם פעילות גופנית יכולה להוריד את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית או למות ממנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE